Beauty·Life&Home

Toch wel een ochtendmens?

Je hebt ochtend- en avondmensen én mensen die er een beetje tussenin vallen, zoals ik ;). Zelf wisselde ik vroeger om de zoveel maanden van voorkeur of bijvoorbeeld ik laat ging slapen of laat opstond, maar over het algemeen was ik echter nooit vroeg of laat in of uit bed. Als ik vroeg naar bed wil of echt op moet staan, kan ik dat vrij gemakkelijk. Ik ken echter wel de struggles dat het soms echt even niet gaan, maar ik kén vooral wat mensen om mij heen die gewoon geen ochtendmens zijn en die snooze-knop gerust een paar keer aantikken, en dan het liefst nog een paar keer. Herken je dat? Wie weet gaat het met onderstaande tips een stukje gemakkelijker na het openen van je ogen.

√ Niet gelijk op je telefoon.
√ Begin met uirtekken, best gevolg door rechtop even rustig en langzaam te strechten met je armen en rug.
√ Drink wat.
√ Bedenk wat je gaat doen op de dag en zet prioriteiten op drie belangrijke punten, dit geeft een productiver gevoel en resultaat.
√ Zet de sfeer zoals dat gewenst is, opgeruimd, licht en met muziek bijvoorbeeld.

En nu: uit bed en in de kleren, de dag wacht op je! 😉 Ik ben benieuwd wat voor persoon jij bent en of je bepaalde trucjes uitvoert om jezelf in de ochtend (of avond misschien?) te ‘helpen’.

Liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉

 

8 gedachten over “Toch wel een ochtendmens?

  1. Ik ben meer een avondmens, maar als ik vroeg op moet staan kan ik dat ook prima. Ik laat wel mijn wekker altijd even een paar keer aflopen, omdat ik anders niet ontspannen op sta. En verder probeer ik de dag altijd te beginnen met een kopje thee, omdat ik daar echt heel gelukkig van word.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

