Geen categorie·Life&Home

3x rare mensen in de supermarkt

Ik ben thuis, al langere tijd nu. Wel werk ik! Het is ontzettend moeilijk voor mij, maar over het algemeen red ik het en ik heb dus een baan. Ik werk vlakbij in de supermarkt (all-round, dus caissière, vuller en achter het brood). Ik werk wel in een winkel waar heel wat ‘zeikerige’ mensen komen. Tja, helaas is het niet anders te brengen. Al komen er ook heel wat lieve mensen over de vloer, waar ik vaak en graag een praatje mee maak of ze help. Er zijn echter ook dingen voorbij gekomen aan vragen of opmerkingen, waarbij ik echt een groot vraagteken in mijn hoofd maakte. Een opmerking die totaal niet voor mij bedoeld zou moeten zijn of een vraag die gewoon zeer vreemd is. Benieuwd naar wat je nog mee kan maken in zo een winkel? Lees hieronder mee, ik heb 3 voorbeeldjes eruit gepikt om met jullie te delen 🙂

◊ ‘Ik wil u even zeggen, de prijzen zijn wel erg gestegen.’ (…) ‘Gewoon dat je het weet.’ Ik werk alleen in de winkel, over de inrichting, producten, prijzen en al die dingen ga ik uiteraard niet. Het zou wat zijn als alle werknemers in de supermarkten iets dergelijks mochten bepalen. Dat zou nog een Derde Wereldoorlog als gevolg hebben; de een wil dit en de ander dat.

◊ ‘Zeg, mevrouw, ik zag deze twee flessen. Ik wil deze fles maar met de dop van de ander. Kan ik dat gewoon verwisselen?’ Pardon…? Ligt het aan mij of is dit heel vreemd? Ik zie mezelf al ergens staan in de winkel en vragen of ik dat product mag maar dan in die verpakking… Hoe raar?!

◊ ‘Dag, zit hier geen suiker in. Ik wil dit broodbeleg maar zonder suiker en koolhydraten.’ Lekkere vraag voor iemand met mijn ziekte, maar daar laat ik me niet door leiden in mijn manier van antwoorden tegenwoordig (gelukkig!). Broodbeleg is hier dan gewoon een spread zoals hummus, pindakaas, jam, kokosbrood en ga zo maar door. Ik probeerde beleefd uit te leggen dat dat niet mogelijk is. Dat elk broodbeleg als een spread als in wat ze zocht wel íets had, je kan niet iets eten zonder ook maar iets erin. Bovendien zijn de suikers nodig, desnoods is het gezoet met een alternatieve zoetmaker, maar het is er altijd wel in minimale zin. Dat is redelijk logisch, al is niet iedereen erg ingelezen en begrijpend naar deze dingen of lezen allerlei onzin. Maar alsnog, mijn poging was tevergeefs, mevrouw snapte het niet…

Liefs, Fré

 Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram😉

3 gedachten over “3x rare mensen in de supermarkt

  1. ja sommige mensen sporen niet zo haha, vreemde mensen heb je ook XD ze denken dat omdat je in een winkel of supermarkt staat dat je ook alles samenstelt, de prijs bepaald of alles zelf inkoopt lol

    Like

  2. Huh, wat een bizarre vragen zeg! Alsof jij iets aan de prijzen en ingrediënten en doppen van producten kan doen. Ja, ik snap je frustratie helemaal hoor. Vreemde mensen!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

