Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #13 : Nieuw en dow

Nieuw en down

Wat een non-actieve studente met de nodig problemen en ziekte zoal doet? Deze maandag weer een kijkje in mijn leven van de afgelopen week! Er is een nieuwe maand ingegaan en er zijn wat ups en downs geweest, kijk je mee?

Maandag
Maandag, joepie! Nou is maandag voor mij geen probleem, het had net zo goed woensdag kunnen heten. Al moet ik zeggen dat het echt niet zo fijn is om niks te ‘hoeven’ doen, vrij van werk en school is fijn op zijn tijd maar na maanden en maanden wordt je het zat en werken kan je ook niet. Maar we gaan voor verbetering en ik kijk enorm uit naar september, dan kan ik er weer tegenaan! 🙂 De zon liet zich meer zien en de wind nam wat af, hmm! De wind bleek elders in het land erger te zijn want op het nieuw bleken daken in gestort te zijn… Mijn verfprojectjes heb ik afgrond, op naar een nieuw en ik heb heerlijk genoten van mijn zak Bugles. In de avond genoot ik van de serie Danni Lowinski, hoe kan het ook anders voor een (non-actieve) rechtenstudente 😉

Dinsdag
Ik heb van mijn allerliefste moeder gordijnen gekregen die zij voor me heeft gemaakt, die ik heb opgehangen. Echt enorm fijn! Ze zijn van een stof die de nodige licht doorlaat en toch privacy geeft (nee, niet zo een ‘oma-gordijntje’). De achtertuin waar mijn raam op uitkijkt is die van mijn verhuurders, daar woon ik naast. Indien zij dan in de tuin werken kan ik lekker de gordijntjes dicht doen zonder een soort kelder te creëren 🙂
Helaas liet ik ook wat vallen waarvan ik er maar twee heb, naja niet treuren. Scherven brengen geluk – toch?

Woensdag
Nee. Woensdag was echt even nee, een slechte dag. Ik voelde me erg onprettig en mijn depressie speelde op. Het lukt me steeds beter en vaker dit elke dag aan te kunnen en te overwinnen, soms echter niet. Dan krijg je dagen als deze. Ook postte ik daarom geen blog online, helaas. Ik geniet enorm van bloggen, lees graag andere posts van bloggers die ik leuk vind en lees graag alle soorten reacties van mijn eigen lezers (lees over mijn blog en ik hier). Helaas ben ik geen superheld, dus lukte het even niet, vrijdag trots en blij heb ik wel weer kunnen bloggen. Daar ben ik erg blij mee, ik kan er zo van genieten! De TV gaf mij inde avond de keuze tussen twee zenders, moeilijk! Dark Shadows een film met Johnny Depp, een acteur die ik zeer goed vind en de persoon zelf respecteer ik enorm, en Idols. Ik koos de tweede, aangezien ik de film wel al ken en makkelijk kan kijken op mijn computer hihi. Wat had jij gekozen? Last-minute postte ik nog een kaart voor mijn moeder die de dag een erna jarig was; ik was een beetje te laat maar de brievenbus was nog niet geleegd! Ik had haar verteld geen zegels meer te hebben, dus hij kwam totaal onverwacht en op tijd aan; super leuk! 🙂

Donderdag
Tegen het einde van de ochtend sprong ik de fiets op, op weg naar de psychiater. Hierna ben ik nog langs de kringloop winkel geweest waar ik eerder met mijn moeder langs ging. Ze wilde een dingetje misschien tóch hebben, dus lief ging ik er langs voor een tweede kijk. Helaas hebben we besloten (via WhatsApp) dat het toch niet het juiste item was. Ook tikte ik officieel de 1 maand aan dat ik hier woon, het voelt alsof ik hier al máaanden woon. Tot op de dag van vandaag geen spijt van!  Ook ben ik lekker bezig met een ‘kleur’ DIY projectje (wat heel wat jeugdsentiment omhoog haalt, hierover schreef ik ook een blog).


Enkele foto’s van hier komen ook voorbij op Instagram trouwens, klik daarvoor hieronder op de link of op de button rechts op mijn pagina 😉

Vrijdag
1 april kikker in je …’, ja die tijd van het jaar weer! Ik heb het gelukkig vermeden, wel kwam er heel wat langs over de grappen van winkels en bedrijven die enkele grappen uithaalden. Dat kan ik waarderen, even niet zo serieus en wat lachen in het leven. Zo lang het maar niet overslaat naar de negatieve kant. Dat was vroeger (nog steeds?) onder kinderen nogal het geval. Wel begrijpelijk, maar de kleine ik kon het niet zo waarderen; al moet ik zeggen nooit echt grap over me heen te hebben gekregen.
En mijn boek!? Eilandgasten, toch? Nou niet dus, ik vind de schrijfstijl heel fijn, wilde graag doorlezen en er wellicht een recensie erover schrijven. Niet gedaan, waarom? Het bestaat uit allerlei kleine verhalen, dat vind ik persoonlijk niet prettig dus ik heb hem weggelegd en een ander boek opgepakt waarin ik inmiddels al halverwege ben! (oeps). Dit is Dik en dom van Rosmarie Buri. Een inmiddels al wat ouder boek – zoals alles, aangezien ik het uit de kast van mijn ouders trek – maar jeetje wat goed! Echt aan te raden.

foto 5

Zaterdag
Super mooi weer, dat werd beloofd. Het was echter bewolkt en het leek telkens te gaan regenen. Ik besloot mijn band op te pompen en de laatste aanbiedingen van de week te scoren bij de supermarkten. Ik kwam zeer onverwachts mijn verhuurder tegen, heel gek om zo iemand in ‘het openbaar’ tegen te komen, haha – ligt dat aan mij? Voelt net als je leraar tegenkomen in de stad/het dorp. Ook kocht ook weer mijn scheerschuim, voor mannen, gewoon doen! (geld besparen tip, goedkoper) Ook zag ik deze mini tentjes heel geinig!Mijn favoriete programma’s zijn er niet in het weekend, iets anders kiezen dus. Ik besloot maar The Voice Kids op te zetten, ik vind het programme absoluut niet leuk eigenlijk, maar bij gebrek aan beter deed ik het toch. Man man man, ik moet zeggen dat ik heel wat goeds hoorde! Haha. In de avond keek ik een serie over Tut (Toetanchamon), als beetje nerd vind ik dit erg leuk. Ik vind geschiedenis erg leuk en heb ooit over deze farao een werkstuk geschreven.

Zondag
ZON ZON! Jeetje wat werd ik blij. In de morgen bewerkte ik de uitgaven van de afgelopen maand (nooit leuk…) en daarna heb ik heerlijk buiten gezeten in de zon. Aangezien ik niet veel heb te doen en kán, kom ik niet veel buiten naast de wekelijkse afspraken en boodschappen. Die zon komt dus goed van pas. Ik heb heerlijk in mijn boek gelezen en heb mijn was buiten kunnen laten drogen, dat is zo fijn. Zonder was machine kan ik makkelijk de was doen maar het centrifugeren kan ik moeilijk zonder machine en voordat een trui of broek droog is ben je minimaal 1,5 dag verder!

Schermafbeelding 2016-04-04 om 13.41.52.png

De week is over het algemeen fijn verlopen en ik kijk enorm uit naar volgende week. Laat me vooral weten hoe jouw week was, ik ben zeer benieuwd! Er staat wisselend goed en slecht weer voorspeld, ik ben benieuwd! Ook ga ik een lange treinreis tegemoet en een moeilijke gesprek. Ik hoop dat je het leuk vond en er volgende week weer bij bent! 🙂

Liefs,  Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

3 gedachten over “De week van Fré #13 : Nieuw en dow

  1. Klinkt als een fijne week, ondanks dat je je niet altijd helemaal top voelde! Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar september! Mijn week was zo voorbij! Ik kan niet wachten tot ik mijn stage kan afronden en aan mijn afstuderen kan beginnen!

    Like

Geef een reactie

