Life&Home·Persoonlijk

4x Waarom boeken lezen zo fijn is

Na even twijfelen of ik dit werkelijk als blog-idee zou gebruiken en dus uitvoeren, staat hij hier dan toch. Aangezien ik zelf een echte leesfreak ben, past het ook thuis in mijn leven, interesses, wat mij bezig houdt en dus op mijn blog! 🙂 Hieronder 4 redenen om net zo een leesfreak te worden (of jezelf al gewoon te herkennen) zonder te denken dat het ook maar enigszins negatief kan zijn! 😉

Je verbetert je vocabulaire
Bewezen en wel, jaja. Door veel te lezen vergroot je je woordenkennis en leer je hier ook goed mee omgaan (zoals de bekende Nederlandse -d en -t, wat is dat altijd een feest geweest.. not).

Je leert indirect zelf beter schrijven
Door veel te lezen leer je ook structuren kennen en herkennen wat je toepast in je eigen leven. Voor het schrijven van teksten op school, je blog of het beargumenteren van je mening.

Het ziet er leuk én intelligent uit
Ligt het aan mij of ziet het er gewoon gaaf uit? Ik zie regelmatig mensen in de trein met een boek, of het nou een educatief boek is een voor vermaak; het staat gewoon slim en leuk tegelijk. Dus niet ‘nerdy’ maar ook niet saai of simpel. Ik vind het wel intrigerend en interessant altijd.

Je leert ervan
Veel ‘gewoon’ leesboeken zijn geschreven voor vermaak, dus om te lezen als je lekker op de bank ligt of in je bed. Maar je kan er ook veel van leren. De gebeurtenissen, manier van omgaan met mensen,situaties of ervaringen en bepaalde moralen dringen door en neem je mee. In kinderboeken staan heel veel lessen en wordt gesproken over goed en fout en liefde. In de volwassen boeken eigenlijk ook, maar dan ingewikkelder.
Educatieve boeken zijn er ook. Soms zelfs geschreven op als een ‘doodgewoon’ boek, en dus niet als saai leerboek. Dan is het boek geschreven om je iets bij te brengen, maar is het toch aantrekkelijk om te lezen – want geef toe, de echte leerboeken zijn nou niet echt leuk geschreven 😉

Lees jij veel en hoe kijk jij hiernaar? Ik ben ook erg benieuwd naar leuke boekentips! 

Veel liefs van Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

Een gedachte over “4x Waarom boeken lezen zo fijn is

Geef een reactie

