Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #10 : Hopen en lucht snuiven

Hopen en lucht snuiven

Mijn weekje bevatte een verwerking van een grote tegenslag, mijn eerste week in mijn nieuwe woning met het genot van het weer en de prachtige omgeving. Lees het allemaal hieronder!

Maandag
Maandag! De eerste maandag in mijn nieuwe woning en geen gedoe met geuren, muziek en wiet van onderbewoners. Ik geniet er volop van, ook hier is het niet perfect natuurlijk maar dit is veel beter dan alles uit het verleden! Het is een iets langer ritje naar de supermarkt, maar alsnog dichtbij en vol aan natuur om me heen. De boodschappen doe ik bij verschillende winkels en een paar liggen in een winkelcentrum. Ik besloot een paar andere winkeltjes in te gaan en vond onder andere dit schap met allerlei exclusieve smaken van Kitkat, Snickers, Mars en zelfs Milky Way! Ben erg benieuwd of iemand er een van heeft geproefd?

Schermafbeelding 2016-03-14 om 18.54.21.png

Dinsdag
Dinsdagmorgen ging ik langs mijn oude studio om wat dingen te halen die ik dacht niet nodig te hebben. Hoe typisch..? Het moment dat ik verhuis en alles dat belangrijk is in de eerste fase meeneem (aankomende week verhuis ik de laatste dingetjes), en vervolgens heb je van alles nodig dat je normaliter niet nodig hebt of gebruikt! Dat dus. Ik fietste trouwens met deze prachtige zon! Hierna vervolgde ik mijn weg naar de apotheek om een middeltje te halen tegen mijn (jeugd)puistjes. Ik ben sceptisch over zalfjes, ze werken zelden namelijk. Ik hoop enorm dat dit wat zal helpen. Mijn ziektes spelen zeker een rol in de verergering hiervan, maar zonder de ziektes – dus eenmaal genezen – speelt het nog steeds. Gewoon minder heftig, maar ik zou er graag vanaf komen of tenminste verminderen.

Schermafbeelding 2016-03-14 om 18.54.36.png

Woensdag
De oplettende lezer is mijn blogje over de laatste loodjes van mijn herstel tegen gekomen. Hier heb ik een update gegeven over mijn stapjes, hulp en de algemene hulpverlening. Dat alles kwam na deze dag, want op woensdag had ik een intake bij de psychiater. Volgende week volgt het gesprek met de psychiater, ik ben zeer benieuwd! Hierna ging ik nog wat aanbiedingen in de supermarkt scoren. Altijd handig voor een (non-actieve) studente, nietwaar? 😉 Ik vond in een van mijn stapels van verhuistroep dit enige kaarsje, ik heb hem al een tijde dus wellicht is het deze Pasen tijd voor de lieverd om zijn daad te verrichten.

Donderdag
Donderdag even niks, lekker thuis. Maar niet zo heel lekker. Het weer zit mee maar zonder werk voel ik me een beetje uitzichtloos. In september kan ik weer aan de slag en echt werken kan ik momenteel niet… Moeilijk! Niet veel te doen, focus op herstel staat centraal maar zonder doel/bezigheid in het leven hiernaast is het toch echt wat lastig. Ik wilde graag weer oppassen, maar zonder veel kennissen die ik vroeger in mijn oude woonplaats had is dit moeilijk te vinden. Iemand tips om wat te vinden? Wel begon ik de dag onder andere met een van mijn magische tosti’s, genieten!

image 6

Vrijdag
Vrijdag heb ik enorm genoten van het weer en mijn nieuwe omgeving. Ik woon nu in een prachtige omgeving met de optie om de drukte van de stad op te zoeken als ik wil. Goede verdeling dus! De warme zon, frisse lucht en loskomende geuren van planten (vooral het hars is zo lekker!) overal geven me een enorm fijn gevoel. Vaak kan ik niet alleen wandelen, maar dit keer heb ik er veel van kunnen genieten. Daarom maak ik jullie even jaloers met deze prachtige plaatjes 🙂 – heb je ook zo genoten?
In de avond at ik ook heerlijk, een close-up van het een en ander deel ik graag. Het ziet er op een foto als je snel kijkt soms wat uit als bloemkool? Het is echter rijst, en het is heerlijk! 🙂

Zaterdag
Verrassing! (ook voor mij) Last minute, kwam de liefste persoon in de wereld langs; mijn moeder! Samen hebben we de middag doorgebracht en heerlijk genoten van het weer 🙂 Dit betrof dus samen wandelen, zo kon ik mijn moeder het nieuwe plekje én omgeving laten zien. Twee vliegen in één klap. Kon het maar elke dag zo zijn, zo fijn.
In de avond heb ik weer heerlijk voor mezelf gekookt en dat vond de courgette blijkbaar ook allemaal fijn, haha!

Zondag
Vandaag heb ik een plek gevonden waar ik misschien kan werken, met niet té veel uren en rustig werk. Ik hoop enorm dat het kan en lukt. Ik hoop echter niet te veel. Ik kan weinig aan dus het moet echt passen en wellicht is de baan al weg. Maar nooit geschoten, altijd mis – toch? 🙂 Ik heb ook weer wat creativiteit weten te pakken en viste mijn verf- en tekenblok weer uit het stof. Wie weet lukt het me wat moois te maken, vorige keer waren het de peren; wie weet het nog? 😉

Schermafbeelding 2016-03-14 om 18.54.50.png

Aankomende week staat in het teken van creativiteit, wat denkwerk over mogelijk werk, de laatste dingen verhuizen en mijn gedachte op en rij krijgen hopelijk met behulp van wat prachtig weer! Wie weet gebeuren er nog wat onverwachte dingen!? Ik weet in ieder geval dat het voor mij rustig wordt, maar niet absoluut makkelijk…! Kijk je volgende keer mee hoe alles is verlopen en of het is gelukt? 🙂

Liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

Geef een reactie

