Geen categorie·Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #9 : Op en neer en onzekere zaken

 Op en neer en onzekere zaken

Mijn week stond in het teken van trappen lopen en heen en weer reizen tussen twee woningen voor mijn verhuizing. Geen stank-mededelingen meer, jeej! Ook is er naar nieuws… Dat alles vertel ik jullie uitgebreid hieronder!

Maandag
Nieuwe week, nieuwe kansen én stress. Ja, zoals ik vorige keer deelde is er een nieuwe woning op komst en de huidige moet snel een nieuwe bewoner hebben; indien ik geen dubbele huur op m’n geweten wil hebben… Alles gaat dus door. Is het verstandig? Enerzijds bezorgt het me veel druk en stress wat negatief is, maar hier blijven wonen is ook geen optie. Daar zal ik rust voor mezelf kunnen vinden en hier kan ik nooit tot rust komen vanwege alles wat er gaande is in het studentenhuis onder mij. Ik zocht psychiaters en contacteerde uit mijn selectie enkele; spoiler alert! Ik vertel niet meer, dat zal ik allemaal in mijn blogreeks hierover delen 😉
Ik werkte vandaag ook nog en deed boodschappen, weer in de regen! Hoe tref ik het steeds. Mijn huisbaas maakte in de avond foto’s van de studio en zóu de router komen installeren, dat ging niet door: ‘Uitverkocht, dus het komt morgen’. Veel moeite steken ze er niet in, aangezien ik ook al 2 maanden met een lekkage zit. Maar ach, als het morgen er dan maar is! Leven zonder wifi kon ik altijd goed, maar met mijn problemen is het erg moeilijk zonder enkele dingen te leven die ik slechts met wifi heb.
Aangezien ik nog niet verhuisd was, moest ik de stank nog even ervaren en dit was ditmaal zo erg dat ik op de trap bij de voordeur de tijd ging uitzitten…

Dinsdag
Dinsdag was een beetje een nare dag. Ik kan niet zo snel allerlei dingen onthouden en dit vergt dus wat meer tijd dan bij een ‘normaal’ (lees: psychisch gezond) iemand. Bovendien heb ik veel aan mijn hoofd wat ook niet helpt bij het leren en onthouden van dingen. Mijn werk gaf aan dat ze het te traag vonden gaan, terwijl ik het redelijk snel nog oppak voor mijn doen. Bovendien moet ik circa 80 broodjes uit mijn hoofd leren?! Ik werk er slechts een maandje… Ik besloot alles eruit te gooien en ze te bedanken voor de verdere ervaring, geen werk dus meer voor Fré. Gelukkig heb ik al mailtjes en van alles lopen om wat geld te kunnen verdien, waaronder oppassen! Dat heb ik altijd erg leuk gevonden, maar aangezien ik hier niet veel contacten heb moet je er actief naar op zoek gaan… Dat zal lang duren, dus het wordt een moeilijke periode wat betreft het werk en het geld 😦 Gelukkig kon ik wel nog op mijn benen blijven staan en kookte i de avond heerlijke pasta met lekkere  gegrilde groente en saus 🙂

Woensdag
De laatste dag! Jaja, op donderdag komt er een auto en bezoek van ‘het thuisfront’. Ik kan dus wat dingen verhuizen naar de nieuwe woning, daar kan ik dan met het nodige overleven tot er meer verhuist kan worden. Ik kan gelukkig met weinig leven en ben al blij dat ik niet meer in wiet- en eetlucht hoef te leven! Ik waste de laatste dingen nog hier en begon alvast wat in te pakken. Ook was het tijd voor de maandelijkse berekening en notatie van alle uitgaven… Oei, dat is geen pretje!

Donderdag

Vroeg uit de veren! Ik kon niet stilzitten, wat een spanning voelde ik voor donderdag! Ik haalde de sleutel van de nieuwe plek in de morgen op en in de middag was het zover: verhuizen! 🙂 De hoog nodige dingen werden verhuisd en zaterdag volgen nog wat spullen. Dan moet ik het even uitzingen daarmee voor er weer een gelegenheid zich aandoet om mijn spullen te verhuizen. Alles over mijn ervaringen verder en wat tips heb ik gedeeld in mijn blogje (klik hier). Na het verhuizen van de spullen heb ik in de middag heerlijke genoten van lekkere chocolade en deelde het geheel met…. mezelf – hmm! 🙂

Schermafbeelding 2016-03-07 om 10.26.08

Vrijdag
Ik heb wat last van puistjes en dit verergerd door stress. Ik had een zalfje eeenn? Nou dat zalfje werkt maar bevat iets waardoor ik een allergische reactie kreeg… Op naar de huisarts dus vandaag – hier regelde ik gelijk het nodige ivm mijn zoektocht naar een psychiater (spoiler). Verder regelde ik alles een beetje in mijn nieuwe woning en fietste op en neer om nog wat dingen met een rugzak en fietstas te verhuizen. In de middag was het tijd voor series kijken, en dat kan alleen met heerlijke nootjes! (die helaas op de foto al bijna op zijn hihi) 🙂

image 4

Zaterdag
Weer verhuizen, maar ook een bezichtiging in mijn oude studio. Wie weet wordt het geaccepteerd en ben ik ‘veilig’ dacht ik. En wat blijkt? De studio is geaccepteerd en die zorg is van mijn overbelaste schouders! 🙂 Het verhuizen verliep boven verwachting, ik heb veel meer kunnen doen dan verwacht. Ik mis nog mijn kasten en koelkastje maar dat is niet het hoog nodige. Kleding verblijft even in mijn koffers en ik heb in mijn keuken hier een koelkast dus I’ll survive! Door alle drukte en gedoe heb ik helaas geen tijd en aandacht kunnen besteden aan het online gooien van mijn blog – die om de dag online komt! Ik baal hier echt van, maar probeer het weer goed op te pakken als alles wat rustiger is.

Schermafbeelding 2016-03-07 om 10.49.11

Zondag
Zondag heb ik spullen uitgepakt en opgeruimd, hier heb ik af en aan aandacht aan besteed en duurde daarmee tot in de middag. Ik ben een beetje in de war en nog aan het wennen aan de veranderingen in mijn leven en de permanente druk van een baan maar dat zal komende week denk ik zakken en ik zal wennen. Ik ben in ieder geval in de wolken wat betreft mijn nieuwe stekje! Kijk wat een prachtig uitzicht vanuit mijn raam in de morgen!

Komende week zal ik veel delen over de wijzigingen in mijn herstel, een verrassing die ik nu nog niet wilde delen én alles wat er op mijn pad zal komen! Deze week was naast het werk erg positief, omdat ik eindelijk een nieuwe eigen plek heb. Helaas heb ik wat weinig foto’s kunnen nemen en delen, maar dit zal ik geheid goed maken!

Hopelijk is jouw week ook goed verlopen en zie ik je volgende week weer terug! (?) 🙂 

Veel liefs van Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

Een gedachte over “De week van Fré #9 : Op en neer en onzekere zaken

Geef een reactie

