Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #8 : Abrupte wendingen en hersenkrakers

Abrupte wendingen en hersenkrakers

Poe, even bijkomen. Deze week heb ik veel meegemaakt waaronder uitdagingen op mijn werk, brandende kaarsen én haren, bezichtigingen en een spoiler van mijn update over de laatste loodjes van mijn herstel. Lees het allemaal hieronder! 🙂

Maandag
Al voor het middaguur stond ik te werken, voor het eerst. Een hele stap voor mij, en ja.., ik deed het in mijn broek 😉 Maar ik kwam er goed vanaf – ik leef in ieder geval nog. Ik ging na mijn werk boodschappen doen en daar was ik en ook mijn broek absoluut niet blij mee, ik was compleet doorweekt. Het leek wel een regenbui in het regenwoud rond de evenaar zo heftig. Eenmaal thuis heb ik helaas moeten constateren dat het kitten van de kieren in mijn trap deels werkt, onderaan is niet gekit en de deur heeft gaten ter grootte van mijn voet dus dat laat ook nog heel wat door. Not so happy me… 😦

Schermafbeelding 2016-03-01 om 18.41.41

Dinsdag
Ook vandaag moest ik werken en in de morgen genoot ik eerst van lekkere broodjes, een tosti en een ontbijtkoek. Dat heb ik lang niet gegeten en dan smaakt het nog lekkerder! In de middag spotte ik een man op het dak, kan ook gewoon. Notitie: niemand gewond 😉 Ik heb wat spijkers en schroeven van vorige huurders verwijderen uit de woning en zelf een spijker ‘recht(er)’ gekregen en dus weer herbruikbaar. Handig!

Woensdag
DRAMA. Vandaag heb ik met mijn hoofd boven de geurkaarsen gehangen want het koken stopte maar niet en alles bleef hangen, ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig heb ik mezelf wat gerust kunnen stellen met wat chocolade…, en dan gewoon het hele blok, want why not haha!

Donderdag
Oeh, kleine spoiler van mijn update over de laatste loodjes van mijn herstel! Vandaag was ik weer op tijd in de wachtkamer en gebeurde er heel veel toen ik eenmaal binnen het gesprekskamertje was met mijn psycholoog wat ervoor zorgt dat er heel wat stress, spanning en tegelijker tijd rust is. Huh? Tja, dat leg ik uit in mijn update 😉
Ik heb vandaag zijl opgehangen in de opening van mijn ‘woonkamer’ om lucht tegen te houden, en wonder boven wonder heb ik weer ietwat minder last. 30% gereduceerde geuroverlast – in ieder geval wat! 🙂

Vrijdag
Vrijdag was een dag dat ik zou werken maar dit is afgezegd. Er vervelend want ik plan daar helemaal op in en mentaal bereid ik me altijd voor hierop. Dat is nou eenmaal nodig voor mij, en als het dan niet doorgaat is dat best balen. Wat te doen? Binge-watching-to-the-max! Ja, ik heb allemaal afleveringen gekeken van mijn top series die ik volg (en dat is een lijst dat iets te groot is geworden… haha). In de avond maakte ik voor het eerst een sausje met/van courgette bij mijn pasta. Erg lekker, maar volgende keer maak ik het nog beter! 🙂

image 6

Zaterdag
BAM! Totaal out of nowhere heb ik zaterdag 2 bezichtigingen bij andere studio’s. Ik heb besloten niet allemaal geld te spenderen tegen een probleem dat zelf niet weggaat en mezelf in een soort bubbel te moeten plaatsen als ik thuis ben. Dus dat wordt verhuizen. Ik heb 1 maand opzegtermijn en dus wilde ik voor maart op kunnen zeggen, zodat ik in april hier weg kan – halleluja. Maar dan moet ik zeker weten dat ik iets anders heb. Bezichtiging 1 werd hem niet en totaal onverwacht kon ik die middag ergens anders kijken, dat werd het! Dus Frédérique is on the move dames en heren! Het is financieel erg moeilijk aangezien ik niet héél veel kan werken – mentaal gezien – en ik financieel gezien krap zit vanwege mijn gestopte studiefinanciering 😦 Nog 5 maanden en dan krijg ik het weer, dan begin ik weer aan het leven dat ik oh zo graag wil!
In de avond kookte ik lekker en at ik een nootje dat net zo ziek leek als ik me even voelde

Zondag`
Het besluit over de verhuizing ging vandaag definitief in, ik zegde mijn huur hier op en accepteerde de andere woning. Echter moet de huidige plek wel verhuurd worden, zolang dat niet gebeurd betaal ik daarvoor door. Dus voor ik huur betaal aan de andere verhuurder moet het rond zijn, anders betaal ik 2x huur! Oei.. En die stress voelde mijn haar ook toen het te dicht bij een kaars kwam, ik lette niet op en zo verbrand mijn haar én mijn hand aan een half kapotte waterkoker… Ik kan je vertellen: dat stinkt! Gelukkig is er niet veel af en was het niet een grote pluk haar, het is dus ‘onzichtbaar’ 🙂
Een studente onder mij verhuisd en nam de router mee – die was van hem – dus ik had geen wifi. Wat een hel, ik ben dus geheel afwezig geweest op Instagram en mijn blog inclusief deze dag. Meer daarover vertel ik volgende week! 😉

Volgende week, beloofd heel veel nieuws en voor mij ook veel spanning, stress en hopelijk verlossing! Ik ben enorm benieuwd hoe het zal gaan. Ik sta werkelijk op springen omdat ik de tijd vooruit wil spoelen om het alvast te weten, helaas kan dat niet. Duimen dus! Wel is een deel van de week natuurlijk al begonnen en kan ik beloven dat er héél wat omwentelingen plaats hebben gevonden die ik zeker weten deel volgende keer!
Hopelijk duim je mee en lees je volgende keer weer bij! 

Schermafbeelding 2016-03-01 om 18.41.49
Dit prachtige weer wens ik terug met de huidige regen deze week…!

Hoe was jouw week en kan jij goed tegen stress? 

Liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

Een gedachte over “De week van Fré #8 : Abrupte wendingen en hersenkrakers

Geef een reactie

