Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #7 : Malen en het officiële begin

De week van Fré #7 : Malen  en het officiële begin

Wauw, ik had vorige week vertelt dat het deze week voor het eerst écht iets drukker zou worden. Ik begin hier echt met het leven dat gaat komen voor mij met werk, herstel en een echte terugkeer in de maatschappij. Super spannen en super slopend. Wat ik allemaal deed en nog ga doen vertel ik je hieronder! 🙂

Maandag
Maandag begon hartstikke leuk. Een super lieve vriendin kwam weer langs en samen hebben we veel bijgepraat en gelachen, ook gaf ze me onder andere dit super lieve cadeautje. Hierna fietste ze mee met mij, waarheen? Het ziekenhuis, joepie! Erg leuk om samen nog even te fietsen voor we weer afscheid namen, zij ging door naar huis en ik had een afspraak bij de psychiater. Hier werden enkele psychische klachten nog doorgenomen en medicatie besproken. Duidelijk is in ieder geval dat ik dat niet nodig zal hebben en ik gewoon met gesprekken door zal gaan 🙂

Dinsdag
Het woord werken klinkt eigenlijk nooit leuk. Net als bij het bekende geluid van de wekker. Ondanks deze vervelende gevoelens, ben ik weer gaan proefwerken – eigenlijk inwerken – vandaag en ik had er best veel zin in. Ook vond ik het erg spannend en eng omdat ik echt een groentje ben. Ik werk dan wat traag omdat ik nog niet weet waar alles ligt, wat waar hoort en noem maar op. Helaas trek ik in vervolg wat oudere schoenen aan naar werk… Deze kwamen er niet zo schoon van terug. In de avond maakte ik voor mezelf heerlijk wat pasta, hmm! Gelukkig geniet ik hier wel vier keer per week van dus het is geen uitzondering haha 😉

Woensdag
Voor mijn doen erg hectisch. Afgelopen nacht bleef mijn hoofd malen over wat ik moest doen aan de eetgeuren en bewoners die geen gesprek konden voeren zonder boos te worden, mogelijk verhuizen maar niks kunnen vinden en mijn proefwerken dat ik deze dag moest doen. Uiteindelijk na een nacht slapen was het een mooie dag en heb ik een goede dag op werk gehad, waar ik mijn eerste fout maakte maar ook enorm heb genoten. Hierna bracht een bezoek aan de supermarkt en eenmaal thuis was ik doodop. Punt. Emotioneel was er zo veel gaande en was ik door alles in mijn hoofd doodmoe. Ik besloot dat dit moment goed zou zijn voor een gesprek met een bewoner onder mij over de keuken te voeren, indien nodig kon ik me emotioneel tonen en zouden ze zijn hoeveel het met me doet. En? Alles verliep goed! Nu de ander nog, die is een stuk koppiger … Voor mij wel ietwat meer rust gelukkig. Helaas die avond deed ze alsnog geen afzuiger aan.. ;(

Donderdag
Hét begin, eerste dag bij de psycholoog in het inmiddels oh zo bekende ziekenhuis. Over het algemeen verliep het goed, achteraf echter zijn enkele punten mij dwars gaan zitten waardoor ik hier nog even over moet praten. Sommige punten sluiten namelijk niet bij mij aan, en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Meer zeg ik niet – muwhaha – aangezien ik dit mededeel in mijn blogreeks over ‘De laatste loodjes’ 🙂
Aangezien ik mentaal af en toe doodop was, verklaart dat ook waarom er deze week een blogje niet is verschenen, omdat het me even niet lukte… Jammer, want van bloggen kan ik enorm genieten. Daarom genoot ik maar van nieuwe chocolade die ik graag wilde proberen, zo graag dat de blauwe dezelfde dag op was 🙂

Vrijdag
Heerlijk even n.i.k.s. Heel belangrijk voor mij, aangezien ik elke dag wat buiten de deur heb gedaan (naast simpel even boodschappen doen – waar ik een mega pak toiletpapier voor 1 kocht), en dat vergt veel van mijn hoofd. Thuis heb ik dus heerlijk genoten van rust. Ik las door in mijn boek ‘De nootjes van het huwelijk’ door Aysel Caliskan. Echt enorm goed, zeker aan te raden! Ik genoot ook weer heerlijk van het kijken van wat series én dit heerlijke avondeten. De foto heb ik per ongeluk verwijderd maar een dergelijk gerecht met te veel stoom heb ik als plaatsvervanger voor jullie 😉

Zaterdag
Eten eten eten, hmm. Dit (tosti) maakt mijn ochtend helemaal goed – daarom eet ik ook wekelijks een tosti haha. Vandaag werden kwam nog wat langs vanuit het thuisfront om mij te voorzien van enkele fijne spulletjes zoals de krant, hoe nerdy – maar toch leuk en educatief. Ik heb geen abonnement – natuurlijk – dus wordt er wat bewaard voor mij 🙂
Ook heb ik mijn houten trap naar mijn ‘woning’ kunnen kitten. Het is een zelfgemaakte door de verhuurder met allemaal kieren…, deze zitten nu dicht voor zover het lukte. Doel? Hopelijk houd het iets van de luchten van mijn onderbewoners tegen!

Schermafbeelding 2016-02-22 om 16.48.57

Zondag
Vandaag weer heerlijk niksen, en dat is ook wel nodig want volgende week is poepie-druk 😉 Wel ben ik mijn gecrashte laptop op gaan halen. Ze hebben hem proberen te maken, helaas zonder resultaat.. Ook ben ik een super leuk winkeltje in geweest met allerlei hebbedingetjes – waar je zo een maandsalaris aan uitgeeft. Hierover plaats ik zeker weten in de toekomst een blogje!

 

Ik ben zó benieuwd hoe alles zal gaan, en hopelijk hou ik alles vol aankomende week met alle plannen die er staan. Overweldigend zal het echter zeker weten worden! Deze week bevatte voor mij redelijk wat aanpassingen en nieuwe aspecten in mijn dagelijks leven, maar dat gaat volgende week weer verhogen. Bovendien bevatte deze week voornamelijk heel wat stappen ‘in mijn hoofd’, en enkele in het dagelijks leven – mijn werk en de psycholoog. Nog even geduld, want over alle plannen lees je dan weer. Neem je dan een kijkje?

Wat kan jou lang bezig houden in je hoofd?

Veel liefs van Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram!  😉

4 gedachten over “De week van Fré #7 : Malen en het officiële begin

  1. Dat pak wc-papier. Ik heb er ook nog eentje staan van page.. kon ’t niet laten zo’n toren mee te nemen. Overigens wel fijn papier, dus uiteindelijk ook wel eens prettig. Moet jij het niet delen met de andere bewoners?

    Fijn dat je zelf, ondanks je dat je je emotioneel gesloopt voelt, toch een goed gevoel aan de week hebt overgehouden. Succes komende week!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

