Life&Home·Persoonlijk

De laatste loodjes van mijn herstel #3 : Uitslagen en een nieuwe wereld

Uitslagen en een nieuwe wereld

Daar gaan we dan. Ik heb eerder (klik hier om deze blog te lezen) al geschreven hoe ik een intakegesprek had, waar ik vragenlijsten over mijn ziekte, karakter en IQ moest invullen. De IQ-test is geen volledige test om mijn IQ te weten (dat zou raar zijn), maar voornamelijk om hier wel een beeld van te kunnen schetsen en te zien of het wel hoog genoeg is om te kunnen praten en behandeld te worden. Het is namelijk zo, dat iemand met een zeer laag IQ dit niet goed kan. Dientengevolge slaat een  behandeling dan niet aan. De ziekte-test is om mijn ziekten – en mogelijke bijkomende stoornissen – vast te stellen. De karakter-test is om meer van mij te weten te komen en een goede behandeling te kunnen bieden op basis van mijn ziekte en karakter gecombineerd.

Pfoe, dat is heel wat om uit te zoeken – en ik vond het al heel wat om in te vullen 😉 Máár de uitslag is dan eindelijk daar. Gister heb mijn adviesgesprek gehad! Na veel plannen en schuiven is het zo gedaan dat mijn allerliefste moeder erbij kon zijn – zij moet namelijk naar mij toe komen én heeft ook gewoon werk. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen en stonden wij gister samen voor het inmiddels bekende grote gebouw genaamd ‘ziekenhuis’.
We werden ontvangen en alle bevindingen werder besproken en getoond. Uitslag van de testjes? Over het algemeen zoals verwacht. De karakter-test kwam – voor zover een dergelijke een test normale vragen kan stellen – overeen met mij, de ziekte is vastgesteld en de bijkomende depressie ook. Bovenal is mijn IQ gelukkig niet zo laag dat ik geen behandeling kan ondergaan 😉 Dit zou dan wel vreemd zijn geweest, aangezien ik dan waarschijnlijk nooit voor mijn VWO had kunnen slagen en studeren – maar toch fijn dat het allemaal klopt.

Aan het eind werd mij een advies gegeven om mijn laatste stapjes te kunnen zetten. Ze gaf aan dat ik in mijn hoofd al ver ben gekomen (zoals ik zelf ook al met haar besproken had) en dus wel zal slagen in een herstel. Ik begin met een psychologe, iemand die ook al deze gesprekjes deed. Indien nodig mag ik naar een dagbehandeling voor gesprekken en actieve ‘spellen’ om zo tot herstel en inzichten te komen. Dit is echter nog niet nu en alleen indien het nodig blijkt als de psycholoog en de gesprekken hiermee niet werken. Ook zal ik een psychiater zien voor mijn depressie. Hier wordt gekeken of de gesprekken voldoende zijn om dit tegen te gaan.

Nou dat is eruit, het begin is er nu echt! Ik ben erg blij hiermee, ik wil namelijk vooral graag praten, advies en inzichten krijgen omdat dát is wat ik zelf niet geheel kan bereiken. Bovendien kan ik zo met mijn tijd langzaam terug in de maatschappij, waar ik al zo lang uit ben. Werken, weg en lossere gedachten. Ik verlang hier enorm naar en kan niet wachten tot ik dit mag ervaren! 🙂

Wel let ik op niet alles tegelijk te doen. In mijn dagboek/week van fré (klik hier om te lezen) van vorige keer, gaf ik ook al aan dat ik langzaam met werken begin. Alles te snel en te veel ben ik niet gewend en dat zal op den duur alleen maar negatief uitpakken. Dus kom maar op. Ik ben er klaar voor, op naar een nieuwe ‘wereld’ ! 🙂

foto

Heb jij enige ervaring met een ziekenhuis? 

Liefs van Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉

2 gedachten over “De laatste loodjes van mijn herstel #3 : Uitslagen en een nieuwe wereld

  1. Dat is niet niks allemaal. Wat goed dat je er zo open instaat en graag aan de slag wil met alles. Soms hoor/lees/zie ik mensen die volledig in de weerstand staat wat betreft therapie of andere vormen van behandeling. Dan heb je zoveel meer te overwinnen. Fijn dat jij dat niet hebt. Ik hoop dat het je weer verder op weg zal helpen!

    Like

Geef een reactie

