Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #5 : Een ommekeer en de eerste stapjes

Een ommekeer en de eerste stapjes

Deze week beloofde vooraf erg veel. Er zou heel veel verandering komen in wat ik gewend ben en zo langzaam met stapjes vooruit gaan. Het liep echter ietwat anders. Ik heb hierdoor wel veel andere positieve dingen ervaren deze week, misschien wel beter dan wat gepland stond!

Maandag
Proefwerken! Eindelijk, vandaag was het zover! Na lang zoeken en veel moeite met het nemen van de juiste keuze voor mijn herstel heb ik werk. Tweemaal per week, precies goed om rustig te beginnen. Hiernaast werk ik namelijk ook aan mijn herstel bij het ziekenhuis wat ook twee dagen per week vult. Hopelijk kan ik daarna meer werken, gaat het beter met mij en kom ik zo langzaam terug in de maatschappij. Ik heb intensief in een broodjeszaak ‘geproefwerkt’. Veel leren en veel nieuwe indrukken. Dit zal ik nog een paar keer doen voor ik de volle uren zal werken. Spannend!
Ik heb het een en ander nog nodig voor in huis en bezocht nog even de Kwantum. Dit is een winkel waar je als je niet oppast allemaal hebbedingetjes koopt. Van leuke kussens, tot mooie keukenspullen of leuke quotes zoals in de foto’s hieronder. Ik kwam ook in de Hema enige bloknotes en bureauspullen tegen!

Dinsdag
Na een voor mij tamelijk spannende ervaring had ik vandaag even niks wat betreft afspraken. Wel staat voor morgen, woensdag, weer een keer proefwerken ingepland. Ik besloot vandaag even wat boodschapjes te doen en te genieten van de dag. In de avond maakte ik heerlijke pasta met champignonsaus. Dit is een van mijn favoriete groenten, dus ik was al begonnen met eten – lees: alweer bijna klaar – toen de foto werd gemaakt… oeps.

image 13

Woensdag
Ik was helemaal klaar voor nog een dagje werk, toen het werd afgebeld. Helaas geen werk dit keer voor Fré… Ik besloot alsnog even de deur uit te gaan en postte twee kaarten (een verjaardagskaart en een lief kaartje naar familie). Hierna ging ik langs de Aldi waar ik nooit eerder ben geweest om even naar wat producten te kijken. Thuis genoot ik van twee van mijn beste vrienden: kaasstengels van de AH. Ze waren in de bonus en ze zijn zeker aan te raden!

Donderdag
Vandaag zag ik na máánden – ja, maanden(!) – een super lieve vriendin weer. Ze kwam even langs en we hebben heerlijk bijgepraat. Ik heb die dag nieuwe Ambi Pur gekocht tegen de etensgeuren van de bewoners onder mij. Helaas weigeren ze de af zuiger aan te doen en ervaar ik de overlast… 😦 Ik deed mijn boodschapjes vrij vroeg dit keer en kon deze prachtige lucht en eerste bloemetjes ervaren, wauw!

Vrijdag
In de middag zat ik weer in de bus op een druilerige dag en stapte uit voor het grote gebouw waarvan iedereen de geur bekend is: het ziekenhuis. Hier had ik een lichamelijk onderzoek en bloedafname voor het begin van mijn behandeling. Een nieuw blogje hierover (de laatste loodjes van mijn herstel) volgt na het gesprek over de behandelmethode die ik aankomende week heb! Super spannend, ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren.

image 5

Zaterdag:
Vandaag was enorm saai. Wel heb ik na lang denken besloten wellicht weer te verhuizen vanwege de negatieve sfeer en de luchten waar niks aan gedaan wordt. Ik heb altijd geleerd dat hete lucht stijgt, deze mensen blijkbaar niet. Ze snappen niet dat etenslucht van het koken stijgt en bovenaan (bij mij) blijft hangen waardoor zij er vrij weinig van ruiken en ik in de stank van worst en gebakken ei zit… Erg jammer. Wel heb ik zelf lekker kunne keuken in de avond. Ik at heerlijke pasta met groente maar had niet veel meer over voor een lekkere saus en maakte dus zelf van de groente saus, super lekker!

Zondag
‘Jaaa!’ ‘Woeeh!’ Dat zijn kreten die ik veel voorbij hoorde komen vanaf ongeveer 10.00u ’s ochtends; gemixt met muziek en trommelgeluiden. Carnaval is begonnen! Hierover heb ik heel veel meer geleerd onlangs wat ik meteen heb gedeeld op mijn blog (hier). Ik besloot heerlijk niks te doen haha! Ik genoot van een heerlijke geurkaars en van mijn favoriete chocolade, wat de Instagram-volgers inmiddels wel mee hebben gekregen hihi  😉

Volgende week wordt rustig wat betreft afspraken. Ik krijg echter wel uitslag van mijn behandelmethode, antwoord over een mogelijke woning en ik ben intensief bezig met werken aan mezelf! 🙂 Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen en of het positief uitpakt, duim je mee?

Veel liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
9 gedachten over “De week van Fré #5 : Een ommekeer en de eerste stapjes

  1. Wat een positieve dingen! Het gaat nu wel echt gebeuren he.. helemaal dan met het laatste adviesgesprek komende week. Wel goed dat je t gaat doen!

    Dat verhuizen lijkt me best lastig met alle nieuwe dingen aan de andere kant misschien wel juist nu? Rondkijken kan geen kwaad lijkt me. Nadeel van op kamers is dat je bijna altijd wel last hebt van elkaar, ieder zn ritme en gewoontes. Wie weet kom je iets leuks tegen. Zal voor je duimen.

    Succes komende week!

    Like

  2. He wat vervelend van de onderburen! Etensgeur vind ik sowieso vervelend (vooral wanneer mijn ouders boerenkool maken,bah!), maar als het dan niet eens je eigen etensgeur is, is het wel heel stom haha!

    Like

  3. Wat goed van je dat je afgelopen week bent wezen proefwerken! Ook wel fijn dat je het een beetje kunt opbouwen voordat je volle dagen gaat werken, naast je herstel. Ahhh en de Kwantum heeft momenteel inderdaad hele leuke dingen! Ik was er een paar weekjes geleden en wilde het liefst de halve winkel meenemen, haha. Succes deze week met het gesprek over je nieuwe behandelmethode! Ik hoop dat het goed bij je aansluit. 🙂

    Like

Geef een reactie

