Life&Home

What would you do if you weren’t afraid

Ik kwam laatst bij toeval een quote tegen. Ik lees vaak quotes waarvan de een erg afgezaagd en de ander juist weer erg origineel. Deze had ik zelf nog niet eerder gezien, maar los daarvan merkte ik dat als ik er echt diep over nadacht het wel een erg belangrijk gevolg had.

Ik houd niet van afgezaagde quotes of de typische teksten in woningen (zoals de bordjes ‘Home sweet home’)…, tja ik vind het gewoon echt niks hebben. Diepe en belangrijke boodschappen in originele quotes daarentegen, vind ik erg bewonderenswaardig. De tekst die bleef hangen die ik ergens las was: ‘What would you do if you weren’t afraid?’.

Nu kun je het ver zoeken en dingen opnoemen als bungeejumpen, maar als je het dichterbij jezelf en je dagelijkse leven zoekt, komen er wat realistischere en mooie antwoorden. Ik las online veel interviews gebaseerd op deze vraag. De antwoorden gaven weer hoe erg men onderdrukt wordt in het gewoon zijn wie zijn, hoe erg men niet zichzelf durft te zijn in de huidige maatschappij. Dat vind ik heel erg zonde. In eerdere blogs benadruk ik al enorm het belang van je zelfbeeld en eigenwaarde in de maatschappij en hoe de social media tegenwoordig hierop inspeelt. Men wordt snel beïnvloed en krijgt verkeerde beelden en zogenaamde streefdoelen voor zich.

Veel antwoorden luidde zoals deze: ‘meer zelfvertrouwen en geloof in mezelf’, ‘trots zijn’, ‘accepteren welke status ik heb in de maatschappij’, ‘meer voor mezelf opkomen’ en ‘ook over mijn behaalde doelen spreken’. Dit vind ik mooie antwoorden, maar zonde dat ze dit dus niet durven en momenteel niet doen.

Zelf zou ik als ik niet bang was toch een sterker persoon durven zijn, dat ligt deels in het verleden van mij ziekte dat dit enorme klappen heeft gekregen. Ik zou echter ook veel meer zeggen tegen mensen en praten over dingen die gebeurd zijn, maar waarvan ik tegen de persoon graag wil zeggen waarom en hoe hetgeen zo verliep. Zoals een break-up die ik ooit had na een relatie. Daar is veel onbesproken gebleven wat tevens verkeerde indrukken nalaat.

Schermafbeelding 2016-01-26 om 13.24.12

Ik vraag me af wat jouw antwoord op de vraag ‘What would you do if you weren’t afraid?’ is. Laat het me weten, ik ben benieuwd!

 Veel liefs van Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉

7 gedachten over “What would you do if you weren’t afraid

  1. Niet bang voor wat? Ik denk dat het veel meer zin heeft om daar over na te denken. Want waar ben je bang voor, en is dat reëel of kun je daar aan werken?
    Ik ben bang voor spinnen. Ik denk niet dat mijn leven grondig anders zou zijn als ik dat niet was :S Maar als ik bang was geweest voor honden, dan wel.

    Like

Geef een reactie

