Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #4 : Spannende afspraken en knopen doorhakken

Spannende afspraken en knopen doorhakken

Het is weeeer… dinsdag en nieuwe maand! De blog over mijn weekje komt een dagje later online dan gewoonlijk. Waarom dat is lees je volgende week – gheghe 😉 De nieuwe week is begonnen en die staat vol, allemaal dankzij het ‘werk’ dat is vorige week heb verricht. Ik begin steeds meer te doen in de week en langzaam ben ik dus steeds vaker en meer bezig. Wat heb ik dan allemaal gedaan? Lees snel verder!

Maandag
De laatste week van januari begon spannend. Ik zou die morgen langs gaan bij een broodjeszaak om te solliciteren. Ik kon gewoon in de morgen langs komen, geen exacte tijd dus. Ik kon niet wachten en besloot al vroeg op de fiets te springen en langs te gaan. Ik was tamelijk zenuwachtig, aangezien ik verder niet wist wat ik kon verwachten. Bovendien wilde ik heel graag dat het allemaal zou lukken en ik wat werk kreeg. Dus, toen stond ik na vijf minuten weer buiten! ‘Volgende week twee uur komen proefwerken’, Hoppa! Ik liep wat door de stad en wachtte op een pleintje even want ik had nog een ‘sollicitatie’! Overblijfwerk op een basisschool, leuk en handig voor wat extra geld. Ook dat was positief en ik kon laten weten wanneer ik wilde en kon. Heel fijn!

Dinsdag
Dinsdag was lekker rustig, even wennen aan waar ik mee bezig ben. Ik heb lang niet gewerkt en ben behoorlijk ‘uit de samenleving’ geweest. Het is dus heel zwaar om er opeens weer zo in te springen. In de morgen deed ik wat boodschappen en de rest van de dag keek ik een serie en blogde watOok heb ik gewerkt aan mijn leerboek/studie, lekker op tijd. Ik onthoud dingen niet meer zo snel als ik ooit kon en ik heb dan ook weer afleiding. Ook las ik een super leuk boek uit! Op naar een nieuwe 🙂

Woensdag
Woensdagmorgen stond ik alweer buiten, voor een eetcafé (met mooi weer (!)). Ook daar mocht ik langskomen voor een sollicitatie. De broodjeszaak is namelijk niet fulltime en het overblijfwerk duurt maar 2 uurtjes en is natuurlijk niet een echte ‘baan’. Hier mocht ik ook komen na een goed gesprek. Hierna vervolgde ik mijn weg naar de markt om hier wat leuke kraampjes te bekijken. De andere sollicitaties zoals bij Bakker Bart hebben niks laten horen – dit vind ik tamelijk ascociaal. Ligt dat aan mij? Later die dag kluste ik nog wat aan mijn woninkje.

Donderdag
Vandaag nam ik dé stap, uitschrijven! Ik stelde het een beetje uit, omdat het gewoon niet leuk is om te doen. Ik heb me uitgeschreven voor mijn studie, om me in maart ongeveer weer in te schrijven voor het nieuwe jaar 😉 Ook mijn OV stopt helaas.. geen gratis reisjes meer voor Frédérique.. 😦 Wel heb ik lekker gekookt voor mezelf in de avond, hmm! (mijn favoriete chipjes kunnen niet ontbreken natuurlijk, hihi)

 

Vrijdag
Frolijk als ik kan zijn liep ik naar de plek/machine om je OV-dingen te regelen. Net voor ik bij het paaltje stond, besefte ik me dat ik de kaart zelf was vergeten… Top.. Snel weer heen en weer en uiteindelijk deed ik er een uur over in plaats van 15 minuten 😉
Later die dag besloot ik even de kanalen op mijn TV op te schrijven per plek…, ze staan nogal vreemd verdeeld (ook na het reoganiseren ervan)

Zaterdag
Vandaag kwam er weer iemand van het thuisfront om wat spullen te leveren. Een krantje bijvoorbeeld, heel leuk vind ik dat! Ook een Ambi Pur luchtverfrisser aangezien de bewoners onder mij weigeren de afzuiger en keukendeur te gebruiken bij het koken… Zelf ruiken ze niks in het huis en ze snappen niet dat hete lucht opstijgt en bij mij op zolder blijft hangen. Ik heb uren in de vieze eetluchten (worstlucht e.d.) gezeten. Hopelijk is dat nu verleden tijd! Ook brand ik kaarsjes tegen de lucht, helaas wat het glas van de kaars in de foto goedkoop en niet geschikt voor een kaars.

Zondag
Laatste dag van de maand alweer! Het is een moeilijk maand geweest waarin veel dagen thuiszitten soms zijn tol begon te eisen. Ook heb ik besloten het baantje bij het eetcafé niet aan te nemen. Het zou beter zijn om even rustig te beginnen en eerst te wennen aan de verandering met werken een paar daagjes en de therapie die nog erbij gaat komen, voor De laatste stapjes van mijn herstel (lees de blogjes daarover hier, binnenkort weer een update hierover!) De financiën van januari zijn ook weer gedaan. Lekker en altijd leuk – not – al je bonnetjes te zien.foto 8

Hoe is jouw januari verlopen en beloofd februari –net als bij mij – veel goeds?

Veel liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉

3 gedachten over “De week van Fré #4 : Spannende afspraken en knopen doorhakken

  1. Wat goed dat je hebt besloten om rustig aan te beginnen met werken en er niet gelijk vol in te gaan! Kam me voorstellen dat dat wel een hele grote stap kan zijn, zo ineens. Dat je straks geen gratis ov meer hebt zal inderdaad wel wennen worden!

    Liked by 1 persoon

  2. Ah niet meer vrij reizen meh, daar zie ik ook echt tegen op straks haha. Wat goed dat je zoveel positieve sollicitatiesgesprekken had! Leuke baantjes ook. Inderdaad niet heel netjes om niks te laten weten als bedrijf, maar dat hoor ik wel vaker pff.

    Like

Geef een reactie

