Beauty·Life&Home

Welke nagellakkleur past bij jou?

Zoals iedereen wel weet – hoop ik – passen bepaalde kleuren wel en niet bij je huid en haarkleur. Daarop stem je af wat je aantrekt en hoe je je outfit met alles combineert. Voor alle vrouwen komt daar – zo nu en dan – ook nagellak bij kijken.

Zelf weet ik precies welke kleuren niet bij mijn huidskleur en/of haar passen als ik kleding koop. Zoals geel en lichtroze, daar moet ik gewoon niet aan beginnen haha 😉 Sowieso kunnen maar weinig mensen geel op de juiste manier dragen, en als het wel staat dan vind ik het vaak ook echt heel mooi staan.
Maar nagellak moet niet alleen matchen bij je kleding, maar ook bij je huid. Hoe? Dat heb ik uitgezocht en hieronder even fijn uitgelegd 🙂

Schermafbeelding 2016-01-31 om 13.37.51
Bron

De ondertoon van je huid blijkt heel wat over de geschikte nagellak kleur te zeggen. Is de ondertoon, roze, rood of blauw dan is dat koel/koud. Bij een warme ondertoon moet je denken aan beige, amber of olijfkleurig. Zelf had ik nooit echt nagedacht over de ‘ondertoon’ van mijn nagels, maar blijkbaar is dat wel handig voor als je het even niet weet! 🙂 nooit te oud om te leren 😉

Heb je een koele ondertoon en lichte huid, dan staat zilver, grijs en blauw erg goed. Rood kan natuurlijk gewoon, maar het wordt afgeraden donkere, warme kleuren of nudetinten met gelige ondertoon te gebruiken.
Je kan ook een getinte huid hebben bij een koude ondertoon. Ook hier raad men dan zilver aan, maar warmere tinten zijn ‘veiliger’ aangezien de kleuren van je huid en kleding dan minder flets overkomen.

Een warme ondertoon gaat – drie keer raden – goed samen met een donkere nagellakkleur. Denk hierbij aan herfstkleuren. Koele kleuren zullen de huid iets grauwer doen lijken, dus let hiermee op (in verband met je outfit).
Heb je een warme ondertoon met een donkere huid, dan staan rijke, warme kleuren erg mooi.

Wat vind jij van dit ‘voorschrift’ en let je hier heel bewust op?

Liefs, Frédérique 

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
Een gedachte over “Welke nagellakkleur past bij jou?

Geef een reactie

