Life&Home

Televisie en ons kijkgedrag

Vroeger –stiekem nu nog – dacht ik altijd ‘zouden ze nu zien dat ik wegzap in de pauze?’ of ik vroeg me af hoeveel mensen ook hetgeen dat ik keek opgezet had op de televisie.

Ik ging op onderzoek uit omdat mijn nieuwsgierigheid toch – geheel onbewust – een hoogtepunt heeft bereikt. Niet de meest bekeken zenders over all, maar wel de zenders die op een bepaald moment in dat jaar massaal gekeken werden. Ik heb dit uitgezocht en voor jullie hieronder uitgewerkt. Wel zonder de sportzenders, want zoals verwacht zijn we als Nederlands toch echt sport-kijken verslaafd en stond voetbal soms wel tien keer achter elkaar in de top 15 met ‘meeste kijkers’. Dus wat kijkt Nederlands náást sport? Zie het hieronder!

2015
1. Boer zoekt vrouw
2. Passion
3.Herman Finkers Oudejaarsconference 2015
4. Boer zoekt vrouw special
5. Wie is de mol
Gelukkig stond het NOS 8-uur journaal op nummer zes. Nederland kijkt volgt het nieuws dus gelukkig nog wel 😉

2014
1. Boer zoekt vrouw Internationaal
2. NOS Acht-uur Journaal
3. Passion
4. Boer zoekt vrouw
5. Wie is de mol
Op nummer 1 stond eigenlijk de Eurovisie Songfestival Finale, maar dat dit de top bereikt is vanwege de omvang van iets dergelijks. Die heb ik er dus even uit gelaten. Wel stond het journaal er dit keer wel in, haha!

2013
1. Inhuldiging Koning Willem Alexander (2)
2. Boer zoekt vrouw Internationaal(4)
3. NOS 12-uur Journaal
4. Willem Alexander en Maxima het nieuwe koningspaar
5. NOS 8-uur Journaal
De Eurovisiesongfestival finale en halve finale stonden op nummer 1 en 3, dit nogmaals even eruit gelaten. Wel zijn we lekker trouw Nederlands en heeft men massaal de activiteit rondom het koningspaar gevolgd! Dit verbaasde me eigenlijk wel. Indien het je interesseert hoe het er uitziet zonder dit grootste voorval in 2013, dan komt The Voice of Holland om de hoek kijken, samen met de Nationale Dodenherdenking op plaats 8 en 9.

Als je TV zou kijken ben jij de sport-kijker, kijk je typische Nederlandse programma’s of kijk je liever gewoon de films?

Liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
5 gedachten over “Televisie en ons kijkgedrag

  1. Haha, wat leuk om te zien! Ik ben zelf echt van Netflix tegenwoordig, kijk echt een stuk minder tv dan vroeger (toen hing ik echt elke avond op de bank met series zoals Grey’s Anatomy en Gilmore Girls). Grappig hoe dat zo verandert in de jaren.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

