Life&Home·Persoonlijk

De week van Fré #3 : opnieuw leven en veel afwachten

Opnieuw leven en veel afwachten

Jaaa, daar zijn we weer – íets te frolijk, maar hé het is maandag! Nieuwe week, nieuwe kansen, verse start; maak ervan wat je wilt 😉 Maar, er is ook een week afgesloten. Via Instagram liet al weten dat mijn weekje afgesloten is met de start van een nieuw boek (Mijn strijd deel II van Karl Ove Knausgård heb ik even gelaten voor wat het is…) Benieuwd naar de daagjes hier voor? Lees dan gauw mee 😉

 

Maandag
Vandaag stond ik in de morgen voor een minuscuul apparaatje waar ik mijn OV abonnement op kon halen. Deze heb ik namelijk omgewisseld zodat ik beter kan reizen met het nieuwe schema en leven dat ik nu ga leiden, zonder universiteit. Ook deed ik de nodige boodschapjes.
Het gaat verder wel goed met mij maar helaas hakt mijn depressie er diep in. Ik moet terugkeren in de maatschappij, maar het verloopt dermate traag dat ik voor nu nog dagen thuis ben. Helaas stort ik dan 2 keer per dag in… Wel genoot ik vandaag van een hele zak Bugles – die zakken zijn echt zo klein! Als ik vormpjes chips eet (dus niet ‘gewoon rond’) dan ga ik altijd voor Bugles. Toen ik klein was waren het Wokkels en daarvoor Hamka’s. Welke vormpjes-chips vind jij het lekkerst? Ook doe ik mijn best meer series en TV te kunnen kijken en hiervan te genieten het vol te houden. Dit keer keek ik de film over Mark Zuckerberg en de oprichting van Facebook. Ook lukte het om een half uurtje te focussen op een boek (kan ik weer afvinken op de Bucketlist 😉 ).

Dinsdag
Spanning steeg en vroeg in de morgen was ik al wakker en alert. Vandaag ging ik naar mijn intake in het ziekenhuis voor de Laatste loodjes van mijn herstel. Mijn ervaring hiervan staat in de blog. Eenmaal teruggekomen hiervan nam ik een warme douche, schreef de blog en ruimde mijn ‘woning’ een beetje op.

Woensdag
Laatste keer voor het komende halfjaar: de Unie. In morgen was de laatste bijeenkomst van het blok. Dit was een uitspraak over een casus die het halfjaar lang behandeld werd. Afgerond dus en ben ik nu officieel een non-actieve student… Ik ging hierna langs de Praxis voor wat huishoudelijke benodigdheden en keek thuis een serie in een keer – hele overwinning – af! Dit was Pretty Little Liars, wie volgt het nog meer? Ik ging zitten met mijn nootjes en na vijf minuten wat het gewoon al bijna op… huh? In de avond ging het brandalarm bij mijn woning/kamer ineens af waardoor ik gelijk niet meer kon functioneren, haha. Die krengen loeien zo hard dat ik ze ook niet uit kon zetten. Waarom ze aangingen weet ik niet – ik leef in ieder geval nog 😉

Donderdag
Donderdag was gewoon zo saai dat ik net zo goed had kunnen slapen de hele dag, zo weinig was er gaande haha! Wel geniet ik op doordeweekse dagen van schoolkinderen in de buurt die ik buiten altijd hoor, dat zorgt een beetje voor leven in de brouwerij. Oja, en ik maakte wraps in een über schattige ovenschaal!

Vrijdag
Na een lange tijd zag ik weer een vriendin! Ik heb hiermee veel gepraat en wat nieuwtjes uitgewisseld. Snel gaan we dit weer doen en wie weet kan ik snel weer eens mee uit in de avond. Ook pleegde ik een bezoekje aan de huisarts voor een verwijzing voor mijn oren. Het was eerder een bezoek, na een lang wachten door uitloop.. Waarom hierheen? Ik ben geboren met slechte oren, helaas, en kan simpelweg niet op stap zonder dopjes. Oordoppen in met harde muziek is natuurlijk altijd een aanrader, maar ik kán ook niet anders.

image 10

Zaterdag
Ik scoorde vandaag de laatste boodschapjes uit de bonus nog even, altijd handig en mijn portemonnee is me ook erg dankbaar. In de middag kwam er bezoek voor liefdadigheid – niet echt hoor. Mijn vader bracht wat spulletjes waaronder wat blaadjes om te lezen van de krant en een nieuwe waterkoker want die van mij heeft het begeven… 😦 Daarom kookte ik mijn water voor de thee ‘ouderwets’ in een pannetje voor een week lang. En ja, ik at weer mijn heilige Mac ’n Cheese – gewoon omdat het kan 😉

Zondag
Ik begon in een nieuw boek dat ik van het thuisfront – zaterdag – kreeg en liet het boek waar ik eigenlijk mee bezig was voor wat het was. In de avond keek ik The Fault in Our Stars, iedereen was er gek op en hij zou geweldig zijn. Ik wilde er niet aan geloven maar nu ik hem gezien heb moet ik zeggen dat het werkelijk een super mooie film is! Hoe zit het met het werk? Helaas laat Bakker Bart niks horen –wat ik tamelijk onbeleefd vind – en heb gesolliciteerd bij een andere broodjeszaak. Hier heb ik maandag een gesprek mee. Ook bij een eetcafé mag ik mogelijk komen werken en op vrije dagen zet ik me in als overblijfkracht op een basisschool! Hopelijk lukt alles en kan ik naast wat geld verdienen ook weer een beetje leven na al het gedoe met mijn ziekte. Op naar die stijgende lijn! 🙂

Schermafbeelding 2016-01-25 om 13.47.23

Volgende week staat in het teken van mijn leven omgooien en veel belangrijke veranderingen. Ik ben zeer benieuwd naar de sollicitaties en alle vorderingen, lees je dan weer mee?

Heel veel liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
5 gedachten over “De week van Fré #3 : opnieuw leven en veel afwachten

  1. Wat leuk om je volgers zo een weekje mee te nemen!
    Raar om opeens student af te zijn voor komende halfjaar. Wel dapper dat je het gaat doen en ik hoop dat het je gaat brengen wat je voor ogen hebt. In elk geval succes!

    & the fault in the stars (film) heb ik nog niet gezien, het boek vond ik wel erg sprekend in veel opzichten. Had jij het boek al gelezen?

    Fijne week gewenst!

    Like

Geef een reactie

