Life&Home

Trucks in het studentenleven #3

 

Ik heb regelmatig momenten dat ik dit soort dingen ‘tegenkom’ in mijn dagelijks leven en wil dit dan ook al te graag delen met jullie. In de hoop dat het leuk is en misschien heb je er zelf ook wat aan! (Laat me weten?) Handig voor studenten maar niet alleen dan kom je dit tegen en is het handig om wellicht deze truck/tips toe te passen! Hieronder deel ik weer enkele die erg handig kunnen zijn in het dagelijks leven.

» Mannen- vs vrouwenproducten
Ooit gekeken naar producten die in principe hetzelfde zijn, maar toch ook voor het andere geslacht wordt gemaakt? Wat schijnt, scheershampoo voor mannen is goedkoper! Bovendien ruikt het ook erg lekker 😉 Op naar de supermarkt dus!

»Potjes die je krijgt
Ik koop regelmatig producten in een winkel die in een doosje (niet simpele verpakking) of glas zitten. Normaliter gooide ik dit na gebruik van het product erin weg, maar vaak is dit heel leuk en handig om te hergebruiken. Zo had ik een prachtig hartvormig doosje met beautyproducten erin, die ik hierna gebruikte voor koekjes! Ook de pot van mijn asperges heb ik naar het eten ervan bewaard. Ik spoelde hem goed om en waste hem af. Na wat weken haalde ik het etiket eraf en voilà: een prachtige pot. Je kan hier van alles in bewaren. Ik doe mijn tomatensaus erin! 😉

» Handdoeken
Hoe vaak gebruik je de douche/het bad en je handdoeken? Ik niet elke dag, maar wel meerdere malen per week. Aangezien je na het douchen schoon bent en een handdoek echt niet heel vies is na het afdrogen, raad ik je aan het niet gelijk in de was te doen, zonde! Je kan het zeker minimaal drie keer gebruiken!

» Theezakjes
Als je thee drinkt en niet een hele pot zet maar bijvoorbeeld één glas, kan je het theezakje hergebruiken. Zo een zakje is namelijk niet voor 1 kopje! Zo bespaar je heel wat zakjes (en geld) 😉

 

Zijn sommige dingen nieuw of deed je enkele dingen zelf ook al? Laat het me weten in de reacties! 🙂

Liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
6 gedachten over “Trucks in het studentenleven #3

  1. Dat van mannen en vrouwen producten is zeker zo! Ik gebruik een mannen scheermes omdat dat simpelweg veel goedkoper is (én scherper lijkt het wel!) en ik gebruik mannen deo omdat ik dat veel lekkerder vind (oké, dan wel een geur wat voor een vrouw ook kan haha). Theezakjes gebruik ik vaak drie keer, want het is inderdaad zo zonde om hem na 1x al weg te gooien terwijl je gewoon nog thee kan zetten daarmee!

    Like

  2. Potjes zijn ideaal. Ik gebruik ze als vaas – bloempot – spaarpot of voor t verven. Die minipotjes van bonmama o.i.d. gebruik ik mega veel. Daarnaast vind ik die ook ideaal omdat ik zo’n hele pot nooit leeg krijg.

    Ik gebruik qua handdoek altijd een kleine voor de edele delen en een gewone die ik vaker gebruik voor de rest. Best raar om dat gescheiden te houden (je bent immers schoon), maar toch. Wel goed in elk geval inderdaad je handdoek vaker te gebruiken.. anders blijf je wassen.

    Leuk trouwens dat t studentenleven zo bevalt! Althans.. dat lijkt me als ik dit soort blogjes lees. 😉

    Like

Geef een reactie

