Life&Home

6 herkenbare ergernissen in het dagelijks leven

Er zijn veel dingen in het dagelijks die ik zelf erg irritant kan vinden, maar of mijn specifieke ergernissen zó interessant zijn weet ik niet. Wel zijn er enkele dingen waarvan ik zeker weet dat ik niet de enige ben die zich hier mateloos aan kan ergeren. Ik ben benieuwd welke dingen jij hiervan herkent en of jij net als ik sommige dingen zelf eigenlijk ook doet (shame on me), ook al vind je het bij anderen irritant. Hieronder zet ik er 6 voor je op een rij.

Smak, smak, lik, smak
Het kan niet anders dan dat iemand anders dit ook zeer irritant kan vinden: mensen die luidruchtig eten, smakken, met veel speeksel eten of zelfs gewon met volle mond open eten! Ai, en dit kan je niet aankaarten bij iemand waar je niet goed bevriend mee bent. Sterker nog, zelfs bij vrienden vind ik dat erg moeilijk.

Special effects
Dit is wellicht minder herkenbaar, maar slechte special effects zijn in mijn ogen erg irritant. Laat die clip of film dan maar. Ik kan er niet doorheen kijken. De lol en concentratie is gelijk ‘past boem’ weg.

Over-oplettende, aanstarende mensen
Wellicht onbekend maar dan moet je gewoon echt goed opletten en dan overkomt het jou wellicht ook, haha 😉 Mensen kunnen je in het openbaar al snel aanstaren; ook al heb je die rare broek niet aangetrokken en zit je haar nog perfect. Maar in de supermarkt kan men er ook wat van; dat aanstaren. Vooral ouderen doen het en eigenlijk altijd als je kieskeurig ets uit een schap pakt. Zo kies ik bij veel producten het product dat de langste houdbaarheidsdatum heeft. Ook kies ik de beste stukjes fruit en sta lang te rommelen bij die bakken; waarbij onlangs nog een oud mannetje me aan bleef staren alsof ik ze allemaal in mijn zak zou steken. Haha!

Tikken
Het is stil tijdens een tentamen, je zit in de bus of ook maar íets in die richting en dan begint iemand te tikken met een pen of stopt maar niet met het bewegen van zijn of haar been. Ik kan er echt gek van worden.

Een zwembad in het toilet
Nu even lekker een gênant: de WC. Naar het toilet in het openbaar of in met/op visite is niet altijd even plezant. Vooral als er een ‘o zo fijn’ toilet is met een gigantisch ravijn met een zee aan water onder je. Welk boodschap je ook moet doen, het is alsof je een bom loslaat als er zo een plas water op je ligt te wachten. Wie o wie herkent dit?

Slecht Nederlands
Last but not least, zeker niet least: verkeerd Nederlands. Zelf ben ik ook niet een heilige die het Nederlands perfect beheerst en geen fouten maak. Sterker nog, eigen geschreven teksten op de computer kan ik het slechtst van alles controleren op fouten. Op papier en bij anderen kan ik het zonder moeite, maar bij mezelf ho maar. Ik hoor echter heel vaak ‘hun’ in plaats van ‘hen’, en bijna net zo vaak ‘als’ in plaats van ‘dan’. Deze fouten maak ik echt nooit – zeg nooit nooit, maar geloof dit doe ik niet – en ik kan er niet simpelweg niet tegen. Is dat erg?

Welke hiervan herken jij en doe je het zelf soms eigenlijk ook? Laat het me weten! 

Veel liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉

Een gedachte over “6 herkenbare ergernissen in het dagelijks leven

Geef een reactie

