Life&Home·Persoonlijk

Laatste loodjes van mijn herstel #2 : vierkante ogen

Als je niet ‘gek’ was, dan ben je het nu wel. Dat dacht ik na 3 uur testjes en 4 vragenlijsten met een gemiddelde van 250 vragen.

Vandaag – dinsdag – was het dan zover: het vervolg van de intake. Dit bestond uit een gemiddelde aan 6 uur testjes doen…! Vroeg in de morgen stond ik mijn lunch klaar te maken en checkte ik nog driemaal welke bussen op welke tijden reden (het is de eerste keer dat ik de bus neem, laat staan in deze woonplek).

Vroeg in de morgen trok ik de voordeur achter me dicht en ging de vrieskou tegemoet. Ik stond keurig op tijd bij de bus stop om vervolgens aan de andere kant van de straat ‘míjn’ bus aan te zien komen en weg te zien rijden… Kut. De volgende tijd die ik had ingepland klopte wel met de plek waar ik stond, dus nog enigszins ‘frolijk’ stapte ik daarin.

Joepie, daar stond dan het gigantische gebouw dat ‘ziekenhuis’ heet, ik kon er niet meer omheen. Ik stapte uit en wist snel de weg te vinden, mijn eerste bezoek had blijkbaar de nodige sporen achtergelaten (dit kon ik dus wel onthouden). Ik ging zitten in de wachtkamer van mijn afdeling waar ik werd verwacht. Oude echtparen en een chagrijnige vrouw keken me duf aan en een meisje -met duidelijke dezelfde problematiek als ik – ging naast me zitten; maar dan in het kwadraat. Kon ik haar maar helpen dacht ik. Gelukkig is ze hier en wordt ze als het goed is geholpen.

De stagiaire herkende me meteen en ik herkende haar. Zij zat er destijds bij, nu zou ze de testen afnemen. Samen gingen we in een of ander wit, klein kamertje zitten waar ik als schijtluis zenuwachtig ging zitten. Wat er precíes zou gebeuren wist ik niet. Testjes – vragenlijsten had ik eerder al eens gehad, dus ik gokte daarop – en het nam zo’n 6 uur in beslag, dat was me geïnformeerd. ‘Mijn’ stagiaire is gelukkig erg aardig dus ik kon mezelf beheersen en namen mijn zenuwen af.

We begonnen met 2 à 3 uur aaneen aan testjes met sommen, blokjes, allerlei vragen en woordjes – ja 2 à 3 uur aaneen!!!

Na de testjes wist ik voor lunchtijd twee vragenlijsten af te maken. Halfdood en scheel van alle woordjes en eindeloze –gelijksoortige – vragen begaf ik me naar het volle restaurant, waar geen plek was voor mij. Ik benuttigde mijn lunch toen maar voor het restaurant aan een tafeltje. 45 minuten werd ik los gelaten in het witte gebouw voor een pauze… Ik heb altijd maar 15 minuten nodig, dus verveeld was ik na een halfuur op mijn terugweg naar de afgesproken plek. Nog twee vragenlijsten had ik te gaan was mij verteld, ik was er klaar voor.

Uiteindelijk heb ik deze in de helft van de verwachte tijd afgerond en stond niet na 6 maar  5 uur (inclusief lunchtijd) weer buiten en nam de bus naar huis – wie wist dat je zelfs een TV hebt in de bus…? Gehaald, overwonnen, afgestreept van de lijst! Het zit erop, nu is het afwachten tot het resultaat en mijn behandelmethode die ze gaan/willen toepassen. Ik ben heel benieuwd!

Mijn intake is nu officieel afgerond, er zal alleen nog een bloedafname volgen. Dit is echter niet van invloed op de behandelmethode – gelukkig, anders moest ik nog langer wachten! Ik houd jullie op de hoogte en hoop dat het leuk is dat ik jullie hierin meeneem! 🙂

Lees je de volgende keer weer mee?

Veel liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
Een gedachte over “Laatste loodjes van mijn herstel #2 : vierkante ogen

Geef een reactie

