Beauty

Één van de zeven schoonheden ondergewaardeerd?

De een heeft er heel veel, de ander bijna geen één. Sproeten. Ze zijn net als moedervlekken een opeenhoping van pigment in de huid. Moedervlekken zitten alleen dieper – zij kunnen ook kwaadaardig zijn. Sproeten zijn daarentegen heel onschuldig én een van de zeven schoonheden! Helaas is niet iedereen er heel blij mee…, ik vind ze persoonlijk vaak heel erg mooi. Zelf heb ik ’s zomers af en toe wat sproetjes; that’s it for me… – helaas.

Sproeten ontstaan vaak op jonge leeftijd en kunnen door zonlicht verveelvoudigen. Het is echter genetisch bepaald of en hoeveel je er krijgt – mensen met een lichte huid hebben erover het algemeen meer. Bij hen is de melanine (pigment) onregelmatiger verdeeld.

Genetische bepaalde sproeten ontstaan op jonge leeftijd – niet van baby af aan. Deze soort is vaak gelijkmatig verdeeld, heb je ze op de linkerkant dan heb je ze daar waarschijnlijk ook aan de rechter kant.
Zomersproeten ontstaan door – ja, je raadt het al – door het zonlicht. Én wist je dat mannen deze vaker hebben? Toch iets om jaloers op te zijn van die mannen 😉

Persoonlijk vind ik sproeten enorm mooi staan, helaas willen sommigen maar al te graag van deze schoonheid af. Ik denk dat dit komt door de (negatieve) publieke aandacht die je hierdoor kan krijgen – correct me if I’m wrong. Ik vind dat erg jammer, wat mij betreft is dit een heuse schoonheid, in tegenstelling tot enkele anderen die in deze lijst zijn geplaatst 😉

Veel liefs, Fré

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
2 gedachten over “Één van de zeven schoonheden ondergewaardeerd?

  1. Ik ben zelf een sproetenkop. Mijn man toevallig ook en nu mijn zoontje ook haha. Bij hun vind ik het leuker dan bij mijzelf. Een mooie egale huid had ik liever gehad. Maar ik stoor mij er ook niet echt aan, meestal zie ik het zelf niet eens.

    Like

Geef een reactie

