Beauty·Life&Home

Douchen in de ochtend of avond?

Je hebt ochtend- en avondmensen, intro- en extroverte mensen, degenen met een koptelefoon of die met oortjes en ga zo maar door. Veel diversiteit – gelukkig maar – maar dan heb je ook de bekende ochtend- en avonddouchers. Hoe zit het daar nou mee, de feiten heb ik hieronder op een rijtje gezet.

Voordelen voor de ochtenddouchers:

  • Je bloedcirculatie verhoogd en dit geeft je een ochtendkick, geen koffie nodig!
  • Je wast vet en vuil van je af. Dus fris maar dit geeft je huid ook de kans om zich beter te beschermen tegen alles van de komende dag.

Voordelen voor de avonddouchers

  • Je spieren ontspannen en dit resulteert in verlichting van stress
  • Je slaapt schoon (je lakens zijn dit dus ook) en vaak slaap je dan sneller en lekkerder

Naast deze snelle voordelen gegeven te hebben is ’s ochtends douchen niet ideaal voor mensen met een droge huid. Voor de moeilijke slapers is het niet aan te raden voor het slapen gaan te douchen , douchen werkt namelijk over het algemeen oppeppend. Zelf douchte ik als kind altijd ’s avonds, hier werd ik juist moe hiervan en ik sliep dan als een roosje – fijn voor mijn ouders. Dit kwam voornamelijk door de routine. Als je het niet gewend bent zal het dus waarschijnlijk niet slaapverwekkend o.i.d. werken.

Als je alles tegen elkaar afweegt, maakt het niet veel uit welke van de twee jij toepast in je leven. Veel mensen krijgen de gewoonte – ochtend- of avonddouchen – mee vanuit huis, over je persoonlijkheid zegt het dus in ieder geval niks! 😉

Wat werkt het best voor jou?

Liefs, Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Instagram! 😉
6 gedachten over “Douchen in de ochtend of avond?

  1. Grappig om te lezen. Ik moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer ’s ochtends douche. Vind het gewoon een heerlijke start van de dag. Lekker schoon en fris beginnen. Vaak als ik de bedden verschoond heb douche ik in de avond. Dat vind ik echt een ultralekker moment. 😀

    Like

Geef een reactie

