Life&Home

Topfilms in de bioscoop: recensie

De oplettende volger heeft het wellicht aan zien komen: een blogpost over (twee) hoog aangeschreven films! Het jaar lekker ingaan en met iemand gezellig quality time doorbrengen in de bioscoop? Dan kan het zijn dat deze films op het programma staan, zijn ze goed? Daar zal ik je het een en ander over vertellen

» Joy
Jennifer Lawrence in de hoofdrol, dat beloofd veel. Maaarrr, ook topper Robert de Niro en hunk Bradley Cooper zie je hier terug. Het is een biografische film waarin je het leven volgt van Joy, een uitvindster. De film begint erg leuk (lees: niet zo afgezaagd) en trok daarom gauw mijn aandacht. Hierna liep mijn enthousiasme wat terug door de ietwat trage opbouw. Het gaat een tijdje niet echt ergens over en veel spanning zit er niet in. Later in de film wordt je aandacht teruggewonnen door wat mooie fragmenten en pakkende teksten. Over het algemeen heb ik de film ervaren als een bewonderenswaardige maar ietwat saaie film. Jennifer Lawrence en Bradley Cooper hebben echter niet onder de maat gepresteerd, dat werk was goed; de rol zelf vond ik simpelweg niet echt geweldig. Ik zou de film een 7 geven op een schaal van 0-10.

flm002327
Bron

» The Revenant
Een biografische western, gebaseerd op het gelijknamige boek uit 2002. Het speelt zich in 1823 af in Amerika. Een man ( te veel zeg ik niet) wordt aangevallen door een grizzlybeer en overlijdt nog net niet aan zijn verwondingen. Je volgt hem op zijn pad om wraak te nemen op een man die hem wilde vermoorden, omdat hij een last was en maar niet dood ging. De man zijn zoon wilde hem redden maar werd vermoord. Hieruit volgt de toch om wraak te nemen.

Ode aan de man die toch écht zijn Oscar moet winnen: Leonardo DiCaprio. Man wat heeft hij ge-wel-dig gepresteerd in deze film. Ook acteur Will Poulter zie je terug in de film.     De special effects van de film zijn zeer goed waardoor je erg goed ‘in de film’ kan komen en geheel meegesleept wordt in het verhaal. Ook al is dit een biografische western, het voelt niet zo! Avontuur, wat geweld, goede special effects. Kortom, een mooi verteld verhaal. Geen romantische komedie, maar zeker aan te raden aan man én vrouw. Een mooie 8,5 (eigenlijk misschien wel 9 – je moet van het genre houden) 😉

The_Revenant_2015_film_poster
Bron

Fré