Life&Home

Samen sta je sterk: David Bowie

Ik hoorde wat kinderen buiten. Oh ja het is maandag, ze zijn op weg naar school. Ik draai me om, gooi mijn benen uit bed en loop na het bezoekje aan de badkamer naar de TV. Ik zet NPO1 aan om wat nieuws mee te krijgen. ‘Daviw Bowie is overleden’, vang ik op. Vervolgens wordt een uur lang op 3fm nummers van Bowie gedraaid en wordt gesproken met verscheidene mensen. Op het nieuws worden enkelen geïnterviewd en bellers van radiostations tonen hun medeleven en schok door een belletje te plegen naar de radio.

DAvid Bowie
Bron

Aan de ene kant vind ik het altijd erg mooi hoe een samenleving opeens erg hecht aanvoelt als iedereen respect toont en stil staat bij een overleden persoon.

Aan de andere kant is dit best vreemd. Zonder die overledenen heb ik toch altijd een gevoel van een gemis in de samenleving; de eenheid. Hetzelfde gebeurd op Koningsdag o.i.d.

Ik zelf ben erg geraakt door het verhaal van David Bowie. Zijn levensverhaal en ziekte zijn aangrijpend en inspirerend. Ik ben zelf te jong om veel van deze bijzondere man meegekregen te hebben maar dit doet niet af aan het feit dat de wereld een belangrijk persoon is verloren. Mijn gedachten zijn bij zijn familie en vrienden en heb zeer veel respect voor hem.

Was jij bekend met David Bowie en hoe raakte dit nieuws jou?

Frédérique

Kan je geen genoeg krijgen van mijn geneuzel? Volg dan mijn blog en blijf zo op de hoogte van nieuwe berichten of stalk me via Bloglovin’ en Instagram! 😉
Geef een reactie

