Life&Home

Een heerlijk potje janken

Als je een goede film wil kijken zit je hier helemaal goed. Als je je echter op en top vrolijk voelt, kan je beter even iets anders lezen 😉 .                       Dit zijn namelijk super films om lekker emotioneel een potje bij te gaan zitten janken.

Ken die momenten dat je denk ‘en nu gewoon even niet’? Inderdaad, wie niet? Ik ben iemand die op momenten dat ik me even niet fijn voel, dat gevoel omarm… Dat klinkt lekker zwevend, maar ik denk wel dat dit iets positiefs is. Vrolijke muziek luisteren of een leuke film kijken zit er dan niet in voor mij. Ik ga mezelf dan niet omhoog proberen te halen; uit mijn dip. Nee, die zit ik uit en ik luister muziek die mij op dat moment aanstaat. Ik kan me dan bijvoorbeeld simpelweg niet identificeren met vrolijk nummer van die leuke zangeres op radio. En als je hoofd er dan klaar voor is zweef je rustig weer uit dat putje en ga je weer door.

Ik probeer het af en toe heus wel te veranderen – mijn mood. Soms denk ik ‘nu even écht niet!’, en dan doe ik alles om mezelf even weer omhoog te helpen. Als ik het echt nodig heb en wil lukt dat dan ook wel – of deels. Maar de dip even uitzitten helpt eigenlijk beter voor mij.

Dus indien je denkt er klaar voor te zijn om weg te pruimen bij een jank-film, enjoy:

  •  Titanic

Lekker afgezaagd beginnen. Deze film is een klassieker en bíjna iedereen heeft hem wel eens gezien. Ik ken mensen die hier niet bij huilen – ik zit echter niet in die categorie. Indien het me lukt de film tot het eind te zien gaan de sluizen op dat moment ook open. Waar hier op het emotionele eind te veel koud, zout water is; heb ik te veel warm, zout water over mijn wangen.

  • The boy in the striped pyjamas

Ik ben best een geschiedenis-gek en heb deze film gelijk gekeken toen hij destijds uitkwam. Hou je niet van geschiedenis, dan zit je ook goed want daar draait de film in principe helemaal niet om – mooi meegenomen, niet waar? 😉

  • King Kong

Over naar de wat dierlijkere treurnis. Deze film vind ik zeer goed ook al valt hij nu wellicht al een beetje bij de oude films. De special effects kan ik erg waarderen waardoor de emotie ook lekker los kan komen. Wellicht haal ik hem binnenkort weer eens uit de kast bij mij.

  • Marley & Me

Vrolijk! Ja, een zonnige film. Gelukkige familie, je volgt alles; ziet ze groeien. En ook meneer hond is aanwezig. Zijn naam staat dan ook in de titel en om zijn aanwezigheid draait de films grotendeels. Ik vind het een fijne film die ik ook kijk in een vrolijke stemming, het is voor de eerste-keer-kijkers echter af te raden om te gaan kijken als ze niet willen huilen. Ik kan inmiddels wel mijn tanen bedwingen, maar met moeite.

  • Hachi

Ik eindig met de grootste jank film allertijden! Ik heb hem ontdekt bij vrienden van mijn ouders. Ik had tijdverdrijf nodig en ze waarschuwde met deze film: ‘hij is mooi, maar je gaat wel huilen hoor’. ‘Oh, ik zie wel. Ik kan mezelf bedwingen’, lachte ik ze toe. Nou, mooi niet dus. Dit is oprecht een prachtige film. Er zit veel tijd in de manier dat het verhaal vertelt wordt, is heel meeslepend en een échte tranentuiter – wacht maar af.

Schermafbeelding 2016-01-09 om 12.01.19
Bron

Wat doe jij als je een dipje hebt? Omarmen of proberen te veranderen?

Veel plezier en liefs,

Frédérique

Geef een reactie

