Life&Home·Persoonlijk

Trots zijn mag!

Ik, en ongetwijfeld velen anderen, vergeten vaak even stil te staan bij alles dat je bereikt hebt; alles wat goed/fijn is of hetgeen dat goed is afgerond. Naast dat je namelijk stil kan staan bij ‘wat heb ik?’ en ‘hoe bevoorrecht ben ik?’, zijn er ook momenten dat je gewoon even in de put zit of je jezelf afvraagt waar je nou eigenlijk mee bezig bent in het leven.

Vanwege mijn ziekte heb ik een jaar afgesloten waar ik niet graag naar terugkijk. Het was een jaar waarin ik niet gezond was en niet echt gelukkig ben geweest. Maar om daar aan te denken is nou niet motiverend voor mijn huidige stemming en het gloednieuwe jaar. Right? Dus, wat te doen? Bedenken wat er wél goed was, ook al is het klein. Klein is fijn en kleine stapjes zijn samen een grote; dus ook al zijn er geen grootste dingen waardoor je je blij voelt of belangrijk behaalde doelen, alles telt mee! Hier gaat hij dan.

Credits naar mijzelf, omdat:

♥ Ik mijn VWO-diploma heb behaald met goede cijfers

♥ Ik mijn theorie en rijbewijs heb gehaald in één keer

♥ Ik voor het eerst weer op wintersport ben geweest

♥ Ik de laatste stapjes heb gezet naar mijn herstel

♥ Ik er voor mijn beste vriendin heb kunnen blijven zijn

♥ Ik toegelaten ben tot mijn studie en zelfstandig kan wonen

♥ Ik open ben geweest tegenover mensen en mijn grenzen durf aan te      geven

En dit allemaal terwijl ik mentaal en fysiek erg ongezond en wankel was in deze tijden. Ik denk dat iedereen veel meer in zich heeft dan hij of zij gelooft. Door hier af en toe bij stil te staan helpt het er voor te zorgen dat we er vervolgens weer goed tegenaan kunnen gaan in het leven! 😀

Er zijn nu heus nog dingen die beter kunnen of dingen die ik nog moet bereiken, maar dat komt en ik werk eraan; zolang ik dat besef én hetgeen wat als is bereikt, is het goed!

Wat voor goeds heb jij bereikt of heeft er voor gezorgd dat je je nu goed kan voelen? 🙂

Liefs, Frédérique

Geef een reactie

