Life&Home

Klussen voor één

Onlangs ben ik verhuisd en zodoende heb ik mijn eigen stekkie: eigen keukentje, badkamertje, slaapkamertje – of eigenlijk hok. En ook mijn eigen problemen. Nu moet ik het zelf doen en dat was goed te merken.

Naast alle dozen die ik fijn heen en weer gesjouwd heb en uit heb mogen pakken was er nog een fijne klus, maar dan met een iets hogere moeilijkheidsgraad; alles je het klusje alleen mag klaren in ieder geval. Een kast. Ja, zo een ding wat iedereen heeft en vaak los op poten staat en klap- of schuifdeuren. Zoiets inderdaad. Het uit elkaar halen en die onderdelen verplaatsen was nog ‘leuk’ werk; totdat ik daar stond met de schroefjes en schroevendraaier om deze vriend in elkaar te zetten.

Ik zal jullie  doormijn middag met het klussen voor één met twee linkerhanden heen loodsen 😉 . Gelukkig heb ik een simpele IKEA kast en kon ik de pootjes en de onderkant simpel weer op hun plaatsen krijgen en vastzetten, maar dat was de pret dan ook wel. De zijkanten mochten eraan, en man wat is dat een klus! De eerste zijkant stond op de onderkant waarna de andere kant erop mocht en vervolgens de bovenkant erop bevestigd moest worden, en zodoende de twee bij elkaar mocht houden. Daar sta je dan alleen met slechts twee handjes, what to do? Ik besloot de zijkant staand/leunen tegen de schuine wand ernaast te laten rusten en de bovenkant te bevestigen op de nog losse zijkant. Vervolgens bracht ik dit geheel (erg zwaar nog ook!) naar het al staande andere vlak en mijn krukje en al – en tien handen te weinig – probeerde ik gedurende lange tijd dit – zonder alles te laten vallen en scheuren – bij elkaar te krijgen. Puffend en zwetend stond ik zo met mijn gehele lichaam alles op zijn plek te houden zodat ik nog nét schroefjes overal in kon bevestigen. Nou, voilà: 3 uur verder en één kast stond.

Die zijkanten en bovenkant konden het best eerst los in elkaar gezet worden en zo in één keer op die onderkant gezet worden, maar in mijn fijne stekkie is dit niet mogelijk; wat een feest! 😉

Iemand al ervaring met dit fijne single en onafhankelijke leven? Ik hoor graag andere versies of meubelen die ook zo fijn zijn om alleen in elkaar te zetten 🙂

Fré

Geef een reactie

