Life&Home·Persoonlijk

De laatste loodjes van mijn herstel

Jawel, ik ben ver gekomen in het herstel van mij ziekte. Tegen de laatste drempel hik ik echter nog altijd aan… Na heel wat wikken en wegen en een paar keer diep slikken, heb ik besloten dat ik enkel met hulp over deze drempel heen zou kunnen stappen. Een intake gesprek volgde. Een intake  bij de afdeling psychologie en psychiatrie, waarna een proces volgt waarbij de onderliggende laatste restjes waar ik moeite mee heb, opgevist zullen worden en ik dit een plek in mijn leven leer geven.

Nu pas? Ja, ik heb de helft van mijn herstel zelf behaald. Ik raad dit echter niet aan! Dit duurt erg lang en verloopt wat vertraagd. Bovendien is dit niet voor iedereen weggelegd. Als je voor meerdere maanden (denk aan een half jaar) leeft met de ziekte en dan pas hiertegen wil vechten, zit je er al snel diep in… Vraag hulp aan de mensen die hiervoor opgeleid zijn(professionele hulp dus) en zie dit als iets positief. Je faalt niet als je hulp vraagt, bovendien wordt je beter voor jezelf! Jij wilt leven, genieten en dat nog lang en gelukkig!

Mijn laatste loodjes zullen dus niet door mijzelf gelegd worden en dat heb ik kunnen accepteren. Ik ben erg benieuwd naar het verloop en zal jullie op de hoogte houden! 🙂

Schermafbeelding 2016-01-07 om 18.47.50
Bron 

Veel liefs van Fré

3 gedachten over “De laatste loodjes van mijn herstel

  1. Heel goed van je dat je hulp zoekt – daar is niks mis mee! Toevallig heb ik morgen weer een afspraak met mijn psycholoog waarmee ik aan mijn angststoornis werk 🙂

    Like

Geef een reactie

