Persoonlijk

Wie ben ik dan?

Duidelijk, wat eeuwen geleden is ontstaan en populair werd doe ik ook: publiceren onder een pseudoniem. Dit neemt niet weg dat ik alles zelf schrijf; wat gepubliceerd wordt, komt van mij en is dus 100% puur.

De naam Frédérique, wat dus niet mijn eigen roep en geboortenaam is, bepaald niet dat iets maar ook een beetje minder echt is. Bovendien komt de naam Frédérique niet uit de lucht vallen; hij is zelfs zeer bewust gekozen! Je zou kunnen zeggen dat het – werkelijk – een soort bijnaam is van mij; de naam is dus gewoon een stukje van mij 🙂

Waarom? De verlegen ik kijkt graag nog even veilig toe en ontdekt de wereld nog even. Het is dus niet zo dat ik nooit mijn eigen naam zal ‘onthullen’ en in de toekomst niet vrijuit zal vertellen over mijn woonplek en omgeving. Ik kijk voor nu nog even toe en neem graag de tijd om de keuze te maken om wel of niet mijn eigen naam te gebruiken. Wat in mijn ogen het belangrijkst is, is dat ik schrijf met mijn hart en achter alles sta wat ik doe. Zoals beschreven in ‘over mij’ hoop ik te vermaken en te inspireren. Zolang ik hierin mezelf blijf, doet de naam hier niet aan af; ik blijf ik 🙂

Veel liefs van mij, Frédérique

Geef een reactie

