Life&Home

Trucks in het studentenleven

Het ‘echte’ studentenleven heb ik meegemaakt sinds het begin van het afgelopen academische jaar. Ook al stop ik nu voor een half jaar om aan mezelf te werken (jaja, ik ga in therapie om de laatste stappen die ik niet zelf kan nemen wél te zetten 🙂 ), ik blijf leven als student. Ik heb geen lessen maar de woonplek en alle huishoudelijke dingen blijven. Ook hou ik natuurlijk de ‘typische’ dingen bij zoals uitgaan.

En hoe doe je dat, zonder geld als student in je eigen studentenhol? Zo dus:

Voor nu heb ik nog geen wasrek, dus gebruik ik de verwarming, de vensterbank (met wat kaarsjes zodat het niet eraf glijdt), de deur en de stoelleuningen. Handig toch 😉 En voor je het weet is het droog en kan het weer schoon de kast in.

Een ander bekend fenomeen is meer koken dan nodig of mislukt eten. Bij een overschot aan gemaakt (avond)eten raad ik iedereen (ook niet-studenten) aan het in een geschikt bakje te doen(met deksel) of af te dekken met folie en in de koelkast te bewaren. Sommige dingen kan je zelfs invriezen als je het de komende drie à vier dagen niet meer wilt eten.

Echter heb ik onlangs wat klaargemaakt waarbij de eerste poging mislukte, niet eetbaar meer dus. Wat doe je dan? Je kan er voor kiezen het weg te gooien, maar bij broodkapjes of kleine restjes van fruit of kruimels geef ik dit graag aan de vogels/eendjes o.i.d.  Bij producten als groenten en vloeibare mislukkingen zou ik het zeker weggooien. Dit wordt namelijk vaak niet erg gewaardeerd als je het buiten ‘weggeeft’ ;).

foto 1
Een mislukte wrap. In kruimels eten eenden en vogels dit graag!

Frédérique 🙂

Een gedachte over “Trucks in het studentenleven

Geef een reactie

