Life&Home

Kinderfilms die geen grens kennen

Er zijn films die je een keer kijkt en dat is het dan, films die je keer op keer kan kijken (desnoods vaker op één dag, oeps quilty) en films die je je herinnert van vroeger zoals Pippi Langkous en animatiefilms als 101 Dalmatiërs. Ik zou echter liegen als ik zou zeggen dat er niet nog een categorie bij is voor mij: de ‘kinderfilms’ die ik nog steeds geweldig vind. Hieronder mijn top 3 films die eigenlijk meer voor kinderen zijn, maar ik nog steeds wel erg leuk vind en dan ook zeker eens in de zoveel tijd weer erbij pak.

  1. Home AloneHome-Alone-1-v3

Home Alone is een film die ik eerlijk gezegd in de winter en de herfst zo vaak kijk elk jaar dat ik inmiddels bijna al de tekst gedurende de hele film uit mijn hoofd weet, en nóg steeds verveelt hij me niet. Shame on me. Het is een familiefilm wat toch erg gericht is op een gezin met jongere kinderen, dus niet een studente van 19 jaar die alleen de film tig keer kan kijken.

2. Mathilda

matilda_movie

Deze film bevat ook nog eens wat ‘magie’ en de fantasie van het kinderbrein. Toch is ook deze film niet geheel geschiedenis voor mij. Ik kan genieten van het beetje avontuur en eigenlijk ook het feit dat het draait om zo een pienter jong meisje. Tamelijk inspirerend toch, voor zo een kinderfilm!

3. A Christmas Carola_christmas_carol_2009_031

Deze kerstfilm is niet geheel ‘ontworpen’ voor kinderen maar de animatie versie zonder echter ‘enge’ delen voelt voor mij toch wat meer aan aslof het is bedoelt voor de wat jongere kijker. Ik kan echter verslaafd staren naar de ouderwetse omgeving, sneeuw en dan gedurende de film wachten op alle mooie kerstfeest-momenten. Heerlijk!

Welke films kijk jij af en toe weleens die eigenlijk een beetje ‘onder je leeftijd liggen’?

Geef een reactie

